فارس نوشت:

معاون فرهنگی مؤسسه تحقیقاتی اسراء گفت: حدود 2 هزار مدخل از «دانشنامه عقلی» مبتنی بر آثار مکتوب و غیر مکتوب آیت‌الله جوادی آملی فهرست‌بندی شده است.

حجت‌السلام‌ علی روح اللهی، معاون فرهنگی مؤسسه تحقیقاتی اسراء درباره مراحل تدوین دانشنامه عقلی مبتنی بر آثار مکتوب و غیر مکتوب آیت‌الله جوادی آملی گفت: 26 تن از محققان با سطح تحصیلی کارشناسی به بالا برای همکاری با مؤسسه اسراء گرد هم آمده‌اند.

وی افزود: مراحل تدوین دانشنامه عقلی چهار مرحله کتاب‌شناسی، بررسی و درجه‌بندی مدارک، تقسیم مدارک بین متخصصان و بررسی مدخل‌ها و تصویب نهایی است.

روح‌اللهی ادامه داد: «دانشنامه فلسفی» نخستین بخش دانشنامه عقلی است که محققان در حال تدوین و در مرحله مدخل‌یابی هستند. به عنوان مثال، در بحث «وحدت وجود» در همه آثار آیت‌الله جوادی آملی جست‌وجو می‌شود و در 2 تا 3 صحفه درباره وحدت وجود در دانشنامه فلسفی توضیح داده می‌شود.

وی گفت: این دانشنامه حاوی تمام مباحث علوم عقلی آیت‌الله جوادی است که شامل آثار مکتوب علوم عقلی در 15 جلد و حدود 3 هزار و 164 جلسه درس با سخنرانی مرتبط با موضوعات عقلی است.

معاون فرهنگی مؤسسه تحقیقاتی اسراء گفت: گروه محققان در حال حاضر 15 نفر هستند که این تعداد در آینده نزدیک به 30 نفر افزایش می‌یابد و محققان باید 135 هزار صفحه را مدخل‌یابی و نمایه‌گذاری کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =