۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۱

انتشارات اسراء جلد ششم کتاب «ادب فنای مقربان» و کتاب «روابط بین الملل در اسلام» تالیف آیت الله عبدالله جوادی آملی را چاپ و به بازار نشر عرضه کرد.

به گزارش خبر‌آن‌لاین، تحلیل زیارت جامعه کبیره از برترین زیارات وارده از سوی ائمه اطهار (ع) که ضمن بیان معارف ناب الهی، ادب حضور در فضا و آستان مقربان معصوم (ع) را نیز به زائر می آموزد، در کتاب ادب فنای مقربان که کوششی در راستای همین هدف است، در پرتو نوشتار و گفتارهای آیت الله جوادی آملی و با بهره‏گیری از آیات قرآن و احادیث معصومین و سخنان عرفا و حکما در کتابی با عنوان «ادب فنای مقربان» به زیور طبع آراسته شد.

بنا بر این گزارش، کتاب «روابط بین الملل در اسلام» از دیگر آثار عالم فرزانه آیت الله جوادی آملی نیز که رشحات بنانی و بیانی این مفسر بزرگ قرآن در حوزه روابط بین الملل است، نیز از سوی موسسه اسراء منتشر شد. این کتاب بیشتر به مباحث نظری و مبانی مناسبات اجتماعی در عرصه بین الملل از منظر اسلام پرداخته است و بر محورهای اساسی آن روابط همانند فطرت بشری تاکید می‌ورزد. از سوی دیگر به علل و عواملی که در پندار عده‌ای قانون روابط انسانی در عرصه جهانی است اشاره و علت ناصحیح بودن آن را آشکار می‌کند.

این کتاب در دو بخش و پنج فصل تنظیم شده است. در بخش نخست به مباحثی کلی در زمینه خاستگاه تنظیم روابط بین الملل و اصول حاکم در این روابط و در بخش دوم، به طور مبسوط به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در حوزه‌های گوناگون دینی و غیر دینی و محورهای این هم‌زیستی و موانع آن پرداخته شده است.

کتاب‌های «ادب فنای مقربان» و «روابط بین الملل در اسلام» در شمارگان سه هزار نسخه منتشر و به بازار نشر عرضه شده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =