واحد ترجمه موسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء، چهار جلد نخست کتاب «تفسیر تسنیم» اثری از آیت‌الله جوادی آملی را که تاکنون 20 جلد آن به چاپ رسیده است، به زبان عربی ترجمه و منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه اسراء، دکتر سید حیدر حسنی و سید عبد‌المطلب رضا، ترجمه چهار جلد نخست کتاب «تفسیر تسنیم» اثری از آیت‌الله جوادی آملی به زبان عربی را بر عهده داشتند. شیخ «محمد منعم خاقانی» نیز محقق و ویراستار این کتاب است.

جلد نخست تفسیر تسنیم شامل 10 فصل است که از آن میان می‌توان به «لغة القرآن الکریم»، «خصائص تفسیر القرآن»، «تفسیر القرآن بالقرآن»، «تفسیر القرآن بالسنه»، «تفسیر القرآن بالعقل»، «التفسیر بالرأی»، «مکانة آراء المفسرین»، «شأن النزول فی التفسیر»، «فهم القرآن والشبهات الجدیدة»، «صفات القرآن فی نظر المعصومین» اشاره کرد. همچنین در این جلد تفسیر «سوره حمد» نیز جای دارد.

جلد دوم تفسیر تسنیم به 29 آیة سوره بقره اختصاص دارد. در جلد سوم نیز تا آیه 39 سوره بقره تفسیر شده است که شامل موضوعاتی مانند «خصائص جعل الخلیفه»، «درجات الخلافة»، «الفرق بین التعلیم والتدریس»، «غیب السماوات والارض»، «العلم الالهی بظاهر و باطن الملائکة»، «خصائص سجود الملائکة»، «الزلل یمهد للزلل الآخر»، «سعة الهدایة الالهیة» و ... می‌شود.

در جلد چهارم آیات 40 تا 61 سوره بقره تفسیر شده‌اند که به «الدعوة الی اصول الدین الثلاثة»، «الدعوة الی الایمان بالقرآن»، «ترغیب أهل الکتاب بقبول القرآن»، «اقامة الصلاة»، «المراد من الصلاة»، «تقبیح نسیان النفس»، «مفصوم الصبر و مصداقه»، «نعمة الحریة والاستقلال» و ... اختصاص دارند. بر اساس این طرح، سایر مجلدات این تفسیر قرآنی قرار است به ترتیب به زبان عربی ترجمه و منتشر شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    0 0
    و من الله التوفیق