۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳

یک کارشناس خاورمیانه معتقد است فضای مجازی نمی تواند این انقلاب ها را رهبری کند.

مجتبی فردوسی پور در یادداشت اختصاصی برای خبر نوشت: به گفته بسیاری از کارشناسان این تحولات انقلاب است اما می دانیم انقلاب سه عنصر اساسی می خواهد مردم، ایدئولوژی ورهبری کاریزماتیک .

وی اظهار داشت اگر بخواهیم تحولات منطقه را انطباق دهیم ،مردم هستند مبنا وخاستگاه اعتقادی به عنوان عنصر ایدئولوژیک هم وجود دارد اما آیا رهبری کاریزماتیک در این تحولات دیده اید یا نه ، نه رویت نشده .

رئیس اتاق خاورمیانه وزارت خارجه با اشاره به این موضوع که اساسا این تحولات در فضای مجازی طراحی شدند در فضای فیس بوک وتویتر، تصریح کرد اساسا این ها را خیلی از مخبران غربی گفتند انقلاب های بی سر، چون در قیاس با انقلاب های مخملین حوزه کاسپین سی یا آسیای میانه و قفقاز، انقلاب های مخملی است که به نهایت می رسد، از دل انقلاب یک شخصیت کاریزماتیک به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود اما جوانان در تحولات خاورمیانه صاحب چنین اقتداری نیستند ،رهبری ندارند فضای مجازی چه  طورآنها را رهبری می کند!

او بر این باور است که آنها  رهبری دارند اما رهبری با عنوان مبنای متکثر است نه واحد هر جریانی ساز خودش را می زند لائیک ها، لیبرال ها ، ناسیریست ها ، چپ ها وجریان اسلامی آنها در هم ادغام شده یا واحد نیستند آیا قیام در این تحولات منجر به انقلاب خواهد شد یا نه، بله این انقلاب بالقوه است اما تبدیل آن از قوه بالفعل نمی توان گفت ناممکن است.26151

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =