۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۹

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس معتقد است در شرایطی که قرار به انتخاب مدیری غیرورزشی باشد علی‌آبادی بهتر از سعیدلو است.

تلاش‌های علی‌آبادی، طیف حامی او البته قشر دانش آموختگان ورزشی کشور برای منصرف کردن رئیس‌جمهور از معرفی علی سعیدلو به عنوان رئیس سازمان ورزش هر روز این تصمیم جدی و جدی‌تر می‌شود. دهقان نماینده مردم ایذه و سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس هم یکی از کسانی است که می‌گوید: «نه سعیدلو و نه علی‌آبادی. همان طور که برای مثلاً سازمان انرژی هسته‌ای یا وزارتخانه‌ها نیروی متخصص می‌گذارند باید اداره ورزش هم به ورزشی‌ها سپرده شود.» او درست همان عقیده‌ای را دارد که دانش آموختگان تربیت بدنی داشتند با این وجود به عکس آنها معتقد است در شرایطی که قرار به انتخاب مدیری غیرورزشی باشد علی‌آبادی بهتر از سعیدلو است.

صحت دارد که آقای احمدی‌نژاد در دیدار با نمایندگان اصولگرا، سعیدلو را به عنوان رئیس جدید سازمان ورزش پیشنهاد کرده است؟
در آن دیدار ایشان فقط مشخصه افرادی را که قصد دارد در دولت جدید استفاده کند، مطرح کرد و این قدر دربحث‌ها ریز نشدند که اسمی از کسی برده شود با این وجود ما هم از طریق نزدیکان دولت شنیده‌ایم بحث سعیدلو و سازمان ورزش جدی است.

و با این انتخاب موافق هستید؟
من اساساً معتقدم رئیس ورزش باید مدیری ورزشی باشد. همان که نمایندگان انتخابی برای پست‌های وزارتی را افرادی متخصص تشکیل می‌دهند، ورزش هم نیاز به مدیرانی جوان و تحصیلکرده از جنس ورزش دارد. ما همین حالا این پتانسیل را داریم که از میان ورزشی‌ها افرادی را انتخاب کنیم اما نظرم این است که قرار باشد فردی غیر ورزشی بیاید، علی‌آبادی بماند بهتر است چون با آمدن مدیری جدید که شناختی از ورزش ندارد، بازگشت به همان 4 سال قبل است. حداقل حالا عی آبادی پی به اشتباهاتش برده و بهتر از قبل می‌تواند ورزش را اداره کند.

واقعاً آیا او این صلاحیت را دارد که باز هم رئیس ورزش کشور بماند؟
انصافاً علی‌آبادی در بخش ساخت و سازهای ورزشی موفق عمل کرده اما مشکلاتی را هم در بخش استفاده از مدیران ورزشی داشت که به دلیل نا آشنایی‌اش با ورزش بود. به نظرم او حالا هم ورزش را بهتر می‌شناسد و هم فهمیده که نیاز به چه نیروهایی دارد.

به هر حال در هیچ دوره‌ای مثل این دوره با ورزشی‌ها اینگونه قهرآمیز برخورد نشد؟
بله من هم گفتم که مثلاً شکل برخورد ایشان با مدیرانی مثل دادکان یا طالقانی و نیروهای متخصص دیگر ایرادهایی داشت. ولی آمدن هر مدیر غیر ورزشی دیگری هم همین تبعات را برای دیگران به همراه دارد. دوباره حداقل دو سال باید زمان صرف شود تا به یک شناخت از ورزش برسد. باز هم تأکید می‌کنم که هیچ گزینه‌ای به خوبی یک مدیر ورزشی نیست اما متأسفانه این یک عرف رایج در ورزش ماست که مدیرانی که از وزارتخانه‌ها باز می‌مانند به ورزش می‌آیند. البته چون ورزش یکی از معاونت‌هاست، رئیس‌جمهور محترم دراین باره مختار است اما کاش مدیری از جنس ورزش انتخاب می‌شد.

آیا مدیری ورزشی که بتواند معاون رئیس‌جمهور باشد را در جمع چهره‌های ورزشی داریم؟ حتماً داریم. این حرف واقعاً غیر منطقی است که می‌گویند اگر یک ورزشی بیاید بودجه در اختیارش قرار نمی‌گیرد. دولت و مجلس بودجه را بر اساس برنامه تخصیص می‌دهند پس این استدلال که فلانی دوست نزدیک رئیس‌جمهور است و بهتر می‌تواند کارآیی داشته باشد اشتباه است. تازه مگر کسی به ورزشی‌ها میدان داده که آنها بد عمل کرده باشند؟

اگر خودتان مسئول بودید یک ورزشی را می‌آوردید؟
بله، قطعاً این کار را می‌کردم. می‌دانید مشکل ما مثل اردوهای تیم ملی شده. مهاجمی جوانی را می‌آوردیم کنار دایی با 14 سال سابقه ملی و انتظار داشتیم که همان روز اول بهتر از دایی باشد. درحالی که دایی تجربه‌ای بالا داشت و اگر این فرصت را به آن جوان هم می‌دادیم قطعاً خوب می‌توانست باشد. ما امتحان نکرده می‌گویی ورزشی‌ها نمی‌توانند باید این حرف‌ها رسانه‌ای شود، بحث شود و این باور غلط عوض شود. ما باید ورزش را عاری از مدیرانی کنیم که هیچ سنخیتی با ورزش ندارند و فقط در بردها دیده می‌شوند. واقعاً ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم عده‌ای در شادی‌ها هستند و با ناکامی‌ها ناپدید می‌شوند.

محمد علی‌آبادی هم یکی از همین مدیرهاست او نه برای المپیک و نه حذف تیم ملی عذرخواهی نکرد؟
در جمع رسانه‌ها نمی‌دانم اما او بعد از المپیک در جلسه با نمایندگان فراکسیون ورزش رسماً عذرخواهی کرد. قطع به یقین بدانید اگر این کار را نمی‌کرد ما به این سادگی ماجرا را رها نمی‌کردیم. نتایج کاروان ما بد بود و او باید این را می‌پذیرفت. البته درباره فوتبال نمی‌دانم این کار را کرده یا نکرده ولی ندیدم علی کفاشیان این کار را کرده باشد.

ولی بیشتر از کفاشیان، سازمان ورزش در ناکامی فوتبال نقش داشت. این در گزارشهای کمیته‌های کارشناسی نمایندگان مجلس هم آمده بود؟
من آن گزارش‌ها را به رغم همه احترامی که برای آقای یحیی‌زاده قائل هستم، خیلی کارشناسی نمی‌دانم اما به هر حال این بهانه را او دارد که فدراسیون‌ها مستقل از سازمان هستند اگرچه شاید او هم باید این کار را می‌کرد چون متولی ورزش است. با این وجود تأکید می‌کنم تکرار تجربه استفاده یک مدیر غیرورزشی بیشتر آسیب می‌رساند.

اما شما همیشه به محمد علی‌آبادی با کمی ملاطفت برخورد می‌کنید؟
اصلاً این طور نیست من خود یکی از بدنه ورزش کشور هستم. آقای سعیدلو مدیری بسیار توانمند هستند اما شناختی از ورزش ندارد. به هر حال وقتی قرار است که مدیری غیرورزشی بر ورزش نظارت کند ما ترجیح می‌دهیم کسی باشد که کمی با مدیریت ورزشی آشنا باشد. البته با شناختی که از رئیس‌جمهور دارم مطمئن هستم که او همان کسی را انتخاب می‌کند که خودش می‌پسندد. او خیلی به این گفته‌ها و این بحث‌ها توجهی نمی‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =