۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۹

38 رئیس فدراسیون ورزشی از احمدی‌نژاد خواستند تا علی‌آبادی را ابقا کند.

محمد علی‌آبادی می‌خواهد در ورزش بماند. او که دو روز قبل در جشن بسیج ورزش کشور به مناسبت روز خبرنگار گفته بود: «دوست دارم در ورزش بمانم اما به حکم رئیس‌جمهور، هرچه که باشد تمکین می‌کنم.» حالا با نامه رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، رئیس‌جمهور را در روزهای پایانی تجمیع افراد کابینه سورپرایز می‌کند.

صبح دیروز خبرگزاری ایسنا نامه‌ای را با امضای 38 رئیس فدراسیون ورزشی منتشر کرد که در متن آن آمده است: «جناب آقای دکتر، اینجانبان امضا کنندگان ذیل به عنوان رؤسای فدراسیون‌های ورزشی که افتخار خدمتگزاری در امر ورزش در سایه توجهات آقا امام زمان (عج) و رهنمودهای حضرتعالی و اهتمام و تلاش بی‌وقفه ریاست محترم سازمان تربیت بدنی را داریم از حضرتعالی تقاضا داریم تا در صورت صلاحدید، به دلیل عملکرد عالی جناب آقای مهندس علی‌آبادی که به حق در ایجاد زیرساخت‌های ورزش و ایجاد اماکن ورزشی در طول دوران درخشان انقلاب اسلامی به گواه آمار بی‌سابقه بوده است و با توجه به این امر مهم که تلاش‌های بی‌وقفه ایشان به بار نشسته و هم اکنون زمان باردهی آن فرا‌رسیده است و می‌رود تا اقدامات زیربنایی انجام گرفته ان‌شاءالله در چهار ساله دوم با کسب مدال‌های رنگارنگ برای جمهوری اسلامی ایران توأم شود. اینجانبان جناب آقای مهندس علی‌آبادی رابهترین گزینه موجود برای تصدی مسئولیت خطیر ریاست سازمان تربیت بدنی دانسته و بر ابقای ایشان تأکید می‌نماییم.»

​ نامه‌ای که به امضای رئیس یا سرپرست فدراسیون‌های اسکی، بدمینتون، بسکتبال، بوئینگ و بیلیارد، بیسبال، پزشکی ورزشی، پینگ پنگ، تنیس، تکواندو، تیراندازی با کمان، جودو، چوگان، دوومیدانی، ژیمناستیک، سوارکاری، شطرنج، شمشیربازی، فوتبال، کاراته، کبدی، گلف، موتورسواری و اتومبیلرانی، نجات غریق، والیبال، ورزش‌های جانبازان و معلولین، ورزش‌های نابینایان، ورزش‌های ناشنوایان، ورزش‌های سه‌گانه، ووشو، هاکی، اسکیت، آمادگی جسمانی، بدنسازی، کونگ‌فو، ورزش پهلوانی، ورزش‌های رزمی، روستایی - عشایری و وزنه‌برداری رسیده است. فدراسیون‌هایی که بسیاری از آنها چون آمادگی جسمانی، تکواندو، جانبازان و معلولین، هاکی، تیراندازی با کمان، پینگ‌پنگ به واسطه ارتباط صمیمانه توانستند در این دوره 4 ساله بر مسند ریاست تشکیلا ت شان باقی بمانندو فدراسیون‌هایی چون ووشو، والیبال، کبدی، کاراته،  شمشیربازی، بدنسازی، ورزش‌های پهلوانی، فوتبال و بیسبال را همگی حلقه یاران وفادار محمد علی‌آبادی تشکیل می‌دهند که او آنها را به این سمت‌ها رسانده است. در این جمع محمود مشحون رئیس موفق فدراسیون بسکتبال که در دوره مدیریت علی‌آبادی بی‌حاشیه و بی‌دخالت توانسته بهترین فدراسیون ورزشی ایران را در اختیار داشته باشد، نامش میان موافقان دیده می‌شود.

اما در سوی دیگر 10 فدراسیون هم هستند که امضای شان در این حمایتنامه دیده نمی‌شود. فدراسیون‌های کشتی، ورزش بیماری‌های خاص، کوهنوردی، اسکواش، هندبال، شنا و شیرجه، قایقرانی، بوکس، تیراندازی و دوچرخه‌سواری این نامه حمایتی را امضا نکرده‌اند. محمد رضا یزدانی خرم که در یک ماهه گذشته رسماً شروع به انتقاد از علی‌آبادی کرده در این باره به خبر می‌گوید: «اصلا کسی درباره نامه با من حرفی نزد و من حتی در آخرین جلسه‌ای که مسئولان فدراسیون‌ها با علی‌آبادی داشتند شرکت نداشتم. البته چون رئیس‌جمهور از خود من هم برای سازمان ورزش برنامه خواسته اگر هم دعوت می‌کردند حاضر نمی‌شدم این نامه را امضا کنم چون معتقدم مدیریت علی‌آبادی برای ورزش مناسب نیست.»

دیگر غایب این لیست اما احمد ناطق نوری برادر بزرگتر اکبر ناطق نوری است که در جریان انتخابات به شدت از سوی رئیس‌جمهور مورد عتاب قرار گرفت. نماینده مردم نور اما به رغم امضا نکردن نامه از امتداد ریاست علی‌آبادی دفاع می‌کند و به ایسنا می‌گوید: «اعتقادی به نامه نوشتن ندارم اما بی‌تملق می‌گویم علی‌آبادی بهترین است.»
اما این لیست سه غایب بزرگ دیگر هم دارد قبل از همه فاطمه هاشمی رفسنجانی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فدراسیون بیماری‌های خاص که در جریان انتخابات صف‌کشی علنی علیه احمدی‌نژاد داشتند و این اختلاف همچنان ادامه دارد. نفر دیگر مهدی هاشمی یکی دیگر از کاندیداهای ریاست سازمان ورزش است که اگر به وزارت کشور نرود به عنوان سرپرست فدراسیون تیراندازی یکی از بخت‌های اصلی حضور در ورزش است.
احمد دنیا مالی رئیس فدراسیون قایقرانی و معاون قالیباف در شهرداری تهران هم هیچگاه در صف مردان حامی علی‌آبادی نبوده و اگر همچنان بر مسند مانده به دلیل افتخارات با شکوه مجموعه تحت مدیریتش در 4 سال گذشته است.
با این وجود غیبت نام علی انصاری سرپرست متمول فدراسیون دوچرخه سواری از مردان نزدیک به محمد علی‌آبادی در این لیست ابهام‌برانگیز می‌توانست باشد که یکی از نزدیکان او در این باره گفت: «به نظرم این نامه را در روزی جمع کرده‌اند که انصاری حضور نداشته و نتوانسته این برگه را امضا کند.»

نامه منتشر شده حاصل نتیجه نشست رؤسای فدراسیون‌ها با محمد علی‌آبادی است که اواخر هفته گذشته انجام شد. نشستی که در آنجا محمد علی‌آبادی به شدت از عملکرد بعضی رؤسای ورزشی انتقاد کرد. او در بخشی از سخنانش خطاب به حاضرین گفت: «حالا دیگر شناخت من از ورزش مثل 4 سال قبل نیست و دیگر کسی نمی‌تواند مرا فریب بدهد.» او که می‌خواست گفته‌هایش را باورپذیر‌تر کند از فدراسیون شنا آغاز کرد و گفت: «مثلاً دیگر آقای مرادی نمی‌تواند بیاید و بگوید، ما رفته بودیم تا رکوردهای ملی‌مان را جابه‌جا کنیم. اگر هدف از حضور بهبود رکوردهای ملی است که در همین کشور خودمان هم می‌شود رکوردگیری کرد.»او در همین نشست با انتقاد از عملکرد فدراسیون جودو درباره انتخاب مربیان بی‌تجربه ملی با اشاره به ماجرای صغر سنی‌ها گفت: «شما سالها نایب رئیس بودید این چه توجیهی است که می‌گویید کار قبلی‌ها بوده و من خبر ندارم.»منابع غیر رسمی حتی خبر از دیدار علی‌آبادی با رئیس‌جمهور و گفت و گو با او درباره ورزش خبر می‌دهند؛ «او به رئیس‌جمهوری تأکید کرده که تازه با فضای ورزش آشنایی کامل پیدا کرده و حالا می‌تواند ‌با اشتباهاتی کمتر این عرصه را هدایت کند.» و البته محمود احمدی‌نژاد هم از او زمان خواسته تا در این باره بیشتر فکر کند. یکی از ابهام‌های پیش روی دولت برای به کارگیری علی‌آبادی سمت اوست. معرفی علی‌آبادی در مقام وزیر به احتمال فراوان با استقبال سرد نمایندگان مردم روبه‌رو می‌شود و امتداد حضورش در ورزش هجمه غیر قابل تحمل افکار عمومی را به همراه می‌آورد. اتفاقاتی که باعث شده تا اتاق فکر رئیس‌جمهور متشکل از هاشمی‌ثمره، مشایی و کردان موافق جدایی علی‌آبادی از ورزش باشند. اگرچه علی‌آبادی که خود از نزدیکترین مردان به رئیس‌جمهور است ترجیح می‌دهد جوی ایجاد شود که بتواند در مقام خود باقی بماند. جوی که درباره‌اش امیر رضا خادم می‌گوید: «وقتی گزینه‌های مطرح همه بیگانه با ورزش هستند، فدراسیون‌ها حق دارند بگویند همین علی‌آبادی بماند چون حداقل او 4 سال تجربه دارد.»

 یوسف نژاد: به همین دلیل است که می‌گوییم وزارت ورزش
علی اصغر یوسف‌نژاد معتقد است اگرچه طرح وزارت ورزش در تضاد با برنامه توسعه کشور است اما تنها راه نجات بخشی ورزش کشور می‌تواند باشد. او در واکنش به نامه حمایت فدراسیون‌های ورزشی از علی‌آبادی به «خبر» گفت: «آنها مستقل هستند و خودشان تصمیم می‌گیرند اما بر اساس شاخص‌های مدیریتی ما می‌گوییم علی‌آبادی موفق نبوده است و اوضاع فوتبال یا کشتی یا خیلی از رشته‌های دیگرمان گویای این حقیقت است اما حتماً دوستان ما وقتی با موج نام‌های غیرورزشی مواجه شدند به این نتیجه رسیده‌اند که حفظ علی‌آبادی به واسطه تجربه 4 ساله‌اش منطقی‌تر است.»
او ادامه داد: «به هر حال عدم پاسخگویی سازمان و عملکرد ضعیف ورزش ما در 4 سال گذشته سبب شده نمایندگان مجلس اعتراض خود را با طرح تأسیس وزارت ورزش بروز دهند تا صاحب تشکیلاتی پاسخگو برای ورزش شویم. اگرچه می‌دانیم تحقق این طرح کاری دشوار است اما ما تا آخرین مرحله طرح یادشده را دنبال می‌کنیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۰
    0 0
    وقتی علی آبادی خودش فدراسیونها را چیده است باید هم برایش طومار امضا کنند اینها حیثیت ورزش را در دنیا برده اند بابا به داد ورزش یرسید ورزش سیاسی نیست مدیران کل استانها نیز هرکس با آنها نبود یا تفکر دیگری داشت را قلع و قمع کردند و افراد غیر ورزشی بر سر هیئتها آورده اند