۰ نفر
۲۵ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۱

فرهاد عشوندی

محمد علی‌آبادی پس از مدت‌ها سکوت که در پی ناکامی‌های متوالی تیم‌های ورزشی ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری رخ دادند و چاره‌ای غیر از دور شدن این مقام مسئول از تیررس رسانه‌ها باقی نمی‌گذاشت، صبح چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت به خبرنگاران گفت: «نمره عملکرد 4 ساله‌ام 17 است.»

او البته شاخص هایش را برای رسیدن به این نمره رویایی اعلام نکرده است. محمد علی‌آبادی پیش از این وعده داده است در پایان سال 1388 ایران توان میزبانی رقابت‌های جهانی مثل المپیک را دارد. او که در چهار ساله گذشته بودجه عمرانی ورزش را از رقم 200 میلیارد تومانی نسبت به دولت قبل به رقم هزار میلیارد تومان رسانده، دو سال قبل این ادعا را پس از ساخت تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی مطرح کرد. ورزشگاه‌هایی چون استادیوم کاشان، سیستان و بلوچستان و اردبیل یا سردار جنگل رشت که برخی از آنها خیلی زود با مشکل روبرو شدند.

علی‌آبادی با وجود این افزایش کمی اماکن ورزشی کشور در دوره 4 ساله، شوکی بزرگ را به ورزش قهرمانی وارد کرد. اگر تنها برای هر کدام از آنها محمد علی‌آبادی یک نمره به خود داده باشد بی‌شک نمره‌تان بالاتر از 17 است.
1- برکناری محمد دادکان و انتخاب داریوش مصطفوی برای دبیری فدراسیون فوتبال که منجر به تعلیق فوتبال ملی شد.

2- واگذاری تیم قهرمان استقلال به وزارت رفاه در تصمیمی عجولانه و غیر کارشناسی که منجر به نابسامانی این تیم محبوب مردمی و مهمتر از آن حذف تیم به دلیل بی‌کفایتی مدیریتی در روزهای فسخ قرارداد واگذاری تیم به وزارت رفاه از لیگ قهرمانان آسیا شد.

3- مثبت اعلام شدن دوپینگ 11 ورزشکار تیم ملی وزنه‌برداری.

4- حذف تیم ملی تحت اداره کیومرث هاشمی با هزینه 11 میلیارد تومان در یک سال که رقمی دو برابر هزینه فدراسیون دادکان در سال صعود تیم ملی به جام جهانی بود، از جام ملت‌های آسیا.

5- برکناری محمدرضا طالقانی از فدراسیون کشتی و سپردن این فدراسیون به یزدانی خرم که منجر به سقوط کشتی ملی شد تا جایی که ورزش ملی ایران در سه سال متوالی به هیچ موفقیتی نرسید.

6- حذف تیم امید ایران از بازی‌های مقدماتی المپیک در شرایطی که فدراسیون فوتبال در این دوران درگیر دعواهای کمیته انتقالی بود، دعوایی که آن را دخالت دولتی سازمان ورزش در فوتبال رقم زد.

7- ایجاد تغییرات در فدراسیون جودو در آستانه مسابقات المپیک که اردوی تیم ملی را دچار تنش کرد و نتیجه‌اش ناکامی این تیم در مهم‌ترین رقابت ورزشی سال شد.

8- برکناری رئیس فدراسیون کاراته و ایجاد هرج و مرج در این رشته همیشه موفق ورزشی. تغییری که تنها به دلیل عدم تمکین رئیس فدراسیون درخواست غیراصولی رئیس سازمان ورزش برای ورود یک بانو به یکی از معاونت‌های فدراسیون یادشده بود؛ بانویی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مسئول بسیج ورزشکاران کاراته برای تشکیل همایش‌های حمایت از احمدی‌نژاد بود. (با استناد به گفته‌های علیرضا سمندر به خبرگزاری ایسنا و عشرت شاه‌محمدی به روزنامه اعتماد ملی)

9- ناکامی مطلق کاروان 55 نفره ایران در المپیک 2008 چین.

10- تلاش برای حضور در مسند ریاست فدراسیون فوتبال با حذف رقیبان از راه اعمال فشار دولتی که منجر به دخالت مستقیم فدراسیون جهانی فوتبال و عقب‌نشینی مهندس با دستور شخص رئیس‌جمهور شد. (استناد به گفته‌های محمد آخوندی در آخرین همایش فوتبال و رسانه درباره مصطفی آجورلو)

11- دخالت غیرقانونی در انتخاب علی کفاشیان و تیم هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال از طریق ارتباط با هیات‌ها و مدیران باشگاه‌های صنعتی. (استناد به گفته‌های محمد آخوندی در هفته‌نامه شهروند در زمان برگزاری مجمع زمستان سال 86، گفت‌وگوی علی کفاشیان با روزنامه‌های اعتماد در اردیبهشت ماه و خبرورزشی در اواخر اسفند ماه سال 1388)

12- دخالت مستقیم در انتخاب علی دایی به رغم پافشاری کمیته فنی تیم‌های ملی بر گزینش افشین قطبی برای این سمت.

13- ایجاد تغییرات در هیأت مدیره تیم قهرمان پرسپولیس به مدیریت حبیب کاشانی و سپردن مدیریت تیم به داریوش مصطفوی و ناکامی مطلق این تیم محبوب در سال قبل که بیش از همه سال‌های قبل هزینه کرده بود.

14- تلاش برای اعمال فشار به برنامه تلویزیونی نود که همراه با مصاحبه‌های تند عوامل مختلف سازمان ورزش علیه عادل فردوسی‌پور بود. دعواهایی که تنها دلیلش انتقادهای این برنامه تخصصی ورزش از دخالت‌های بی‌مورد در امور فوتبال و پخش تصاویر ارسالی مردم از ورزشگاه‌های ساخته شده در این دوره بودند.

15- اصرار بر استفاده از مدیران دو شغله ورزشی و حذف رقیبان از مجمع کمیته ملی المپیک و تهدید مسئولان سازمان بازرسی کشور به تحریم ورزش ملی در صورت تلاش برای اجرای قانون ممنوعیت اشتغال مدیران دوشغله ورزشی که از سوی عوامل سازمان ورزش مطرح شد.

16- واگذاری غیر اصولی تیم‌ها به شهرستان‌ها که منجر به فروپاشی تیم قدرتمند صبا باتری شد.

17- تصمیم عجولانه و ارائه اطلاعات اشتباه به رئیس‌جمهوری عامل صدور ابلاغیه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها شد. اتفاقی که با مخالفت شدید ارگان‌های ارزشی، حتی منجر به ممنوعیت حضور خبرنگاران بانو به استادیوم‌ها شد.

18- حذف تیم ملی فوتبال از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی که حاصل دخالت‌های سازمان در عزل و نصب مربیان مختلف ملی بود (استناد به اظهارات نمایندگان محترم مجلس پس از برکناری علی دایی و انتخاب مایلی‌کهن و کمی بعد پس از حذف تیم ملی از جام‌جهانی)

19- دوپینگ دو ملی‌‌پوش تیم ملی وزنه برداری با هدایت حسین رضازاده.

20- اوضاع نابسامان مدیریتی پرسپولیس با عباس انصاری فرد که در فاصله فقط 20 روز به آغاز لیگ برتر هنوز سرمربی ندارد.

21- رسوایی مالی در اداره کل تربیت بدنی استان تهران.

22- بی‌پاسخ ماندن دلایلتان برای صدور حکم عضویت در هیأت‌رئیسه شنا بی‌آنکه حتی سابقه‌ای در این رشته ورزشی داشته باشد در دولتی که مدام شعار مبارزه با استفاده از امکانات دولتی توسط اقوام مسئولان را می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 12755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی انصاف IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۵
    0 0
    اگر بی انصافی نکنیم نمره ایشان از رحیم مشایی بهتر است