۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۳

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس در خصوص نیاز به افزایش فشارهای دپلماتیک و اقتصادی بر روی رهبر مستبد لیبی به بحث و مذاکره پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید طی بیانیه‌ای اظهار کرد: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس بر سر این موضوع موافقت کردند که قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اعلام آتش بس از سوی دولت لیبی و عدم اعمال خشونت بر غیر نظامیان باید به طور کامل اعمال شود.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: این دو رهبر علاوه بر فشار نظامی و محافظت از غیر نظامیان در عملیات‌های نیروهای ائتلافی ناتو در خصوص اهمیت افزایش فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر روی رژیم معمر قذافی، رهبر مستبد لیبی تاکید داشتند.

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که رئیس جمهور آمریکا با اعزام نیروهای زمینی آمریکایی به لیبی مخالف است اما از اقدام انگلیس و فرانسه در خصوص اعزام مشاوران نظامی برای کمک به جناح مخالف که به مبارزه با رژیم قذافی می‌پردازند حمایت می‌کند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با خبرنگارانی که در سفر اوباما به کالیفرنیا وی را همراهی می‌کردند گفت: به طور قطع رئیس جمهور از این تصمیم آگاه است و از آن حمایت می‌کند و این امید را دارد که با این کار به جناح مخالف در لیبی کمک کند.

وی افزود: با این حال این موضوع سیاست رئیس جمهور را در خصوص اعزام نیروهای زمینی آمریکا به لیبی به طور قطع تغییر نخواهد داد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =