۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۰

یک تاریخدان روسی بر این باور است که هدف اصلی آمریکا وانگلیس بی ثبات کردن اوضاع تعداد هرچه بیشتر کشورهای جهان است تا فقط دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه آمریکا اعتبار داشته باشد.

نیکلای ستاریکوف، نویسنده، تاریخدان و اقتصاددان روسیه در گفتگو با پراودا پاسخ این سوال آیا عملیات به اصطلاح ائتلاف کشورهای غربی در لیبی به هدف خود رسیده است،اینچنین داد: آمریکایی ها و انگلیسی ها در لیبی  چند هدف دنبال می کردند که این اهداف واقعی از بیانیه های رسمی آن ها بسیار دور هستند. هدف اصلی این دو کشور، بی ثبات کردن اوضاع تعداد هرچه بیشتر کشورهای جهان است تا فقط دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه آمریکا اعتبار داشته باشد.

وی در اداه با بیان اینکه این هدف غایی آن ها است ،توضیح داد ولی در مرحله جاری با تحریک افراط گرایی اسلامی در سراسر جهان سعی می کنند برای چین، روسیه و اروپا مشکلات هرچه بیشتری ایجاد کنند.

ستاریکوف معتقد است آن ها در لیبی به هدف خود نرسیدند: قذافی فرار نکرده و حتی عقب نشینی نمی کند. بنابراین، در شرایط جاری تجزیه لیبی و به قدرت نشاندن القاعده و سازمان های شبیه به آن امکان ندارد.

او اظهار داشت آمریکایی ها در رابطه با اروپا به هدف خود رسیده اند: با آغاز جنگ لیبی، اروپا دچار دودستگی شد. اروپا به عنوان بازیگر واحد از بین رفته است. فرانسه فوراً طرف امریکا را گرفت و ایتالیا از آن الگو گرفت: برلوسکونی که با خطر دادگاه به اتهام داشتن ارتباط با یک دختر نابالغ روبرو شده است، در این شرایط می تواند حتی »دولت قیام کنندگان» بنغازی را به رسمیت بشناسد! در حال حاضر فقط آلمان در اروپا سیاست مستقلی دنبال می کند که الآن این کشور را به طور جداگانه تنبیه خواهند کرد. اوضاع از نظر اهداف واقعی ایالات متحده همین است.16146

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.



 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =