واحدمرکزی خبر: رئیس شورای ملی انتقالی لیبی روز چهارشنبه از نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه خواست برای حمایت از مخالفان سرهنگ قذافی به بنغازی محل استقرار انقلابیون سفر کند.

مصطفی عبدالجلیل در پایان دیدار چهار ساعته با نیکلا سارکوزی گفت:  از رئیس جمهور فرانسه خواستم به بنغازی سفر کند.

فکر می کنم این سفر به لحاظ اخلاقی می تواند برای انقلاب لیبی موثر باشد  . اطرافیان سارکوزی اعلام کردند ریاست جمهوری این دعوت را مهم تلقی می کند. عبدالجلیل با قدردانی از تصمیم  شجاعانه  رئیس جمهور فرانسه  برای حمایت از انقلاب لیبی  با به رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی، نهاد انقلابیون مخالف معمر قذافی قدردانی کرد و گفت:‌  فرانسه و همه کشورهایی که از ما حمایت می کنند، در آینده لیبی نقش مهمی خواهند داشت  .

فرانسه نخستین کشوری بود که دهم مارس در کاخ الیزه در دیدار با سه فرستاده انقلابیون لیبی، شورای ملی انتقالی را به عنوان مرجع قانونی مخالفان به رسمیت شناخت. تاکنون فقط ایتالیا و قطر همانند فرانسه شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت شناخته اند. رئیس شورای ملی انتقالی که روز سه شنبه در رم بود،  تاسیس کشوری دموکراتیک را که در آن رئیس جمهور و مسئولان بر اساس رای مردم ، نه زور انتخاب می شوند، به جامعه بین الملل وعده داد  . مصطفی عبدالجلیل همچنین بر تعهد انقلابیون برای مبارزه با تروریسم، توقف مهاجرت غیر قانونی و قاچاق انسان و کودکان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بعد از انگلیس، فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد در چارچوب حمایت از حملات هوایی به لیبی که از یک ماه قبل آغاز شده است، چند افسر رابط را برای مشاوره با شورای ملی انتقالی به بنغازی اعزام می کند. 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =