یک روزنامه نگار آمریکایی اظهار داشت اکنون زمان آن فرا رسیده است که باراک اوباما دموکرات برای تعیین بودجه در سال آتی که سال سختی هم خواهد بود اولویت های سیاسی خود را در دستگاه دیپلماسی بازتعریف کند.

دیوید ایگناتیوس در یادداشتی برای واشنگتن پست نوشت:عقل سلیم حکم می کند که واشنگتن در افغانستان در راستای تامین امنیت آتی شهروندان خود دلارهای بیشتری را هزینه کند.

 وی در ادامه افزود:اما یک حقیقت برهنه در مقابل ما قرار دارد و آن هم این است که مصر دموکرات بیش از افغانستان تا گلو لبریز شده از دلارهای آمریکایی می تواند به متوقف کردن روند ترویج تروریست کمک کند. همزمان در شرایطی که پاکستان تبدیل به کشوری دموکرات و با ضریب امنیت بالا شود هم بیشتر به کار ما خواهد آمد.

ایگناتیوس بر این عقیده است این جملات و استدلال ها هیچ کدام به این معنا نیست که ما باید دست خود را از افغانستان آن هم در این سال حیاتی کوتاه کنیم. واشنگتن باید سرسختانه به ضرب الاجل زمانی تعیین شده برای خروج از افغانستان که همال سال 2014 است پایبند باقی بماند. اما در این کشور آسیای میانه باید کمتر سرمایه گذاری نقدی انجام داد.

او با بیان اینکه واشنگتن باید در مسیر خروج از کابل قرار گیرد و این دورخیز باید از همین امروز انجام گیرد و نه فردا ،تصریح کرد تنها راه هم برای محقق کردن این استفاده بهینه از امکانات سیاسی و نظامی در اختیار دولت مرکزی افغانستان است . باید از نیروی نمایندگان مجلس این کشور کمال استفاده را کرد و البته همزمان دست به دامان دیپلماسی هم شد.16146

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

  

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =