واحد مرکزی خبر نوشت:

گروهی مخالف طرح دولت هند برای ساخت نیروگاهی هسته ای در ایالت ماهاراشترا در غرب این کشور روز سه شنبه در جریان اعتصابی اعتراض آمیز، بیمارستانی را غارت کردند و چندین دستگاه اتوبوس را به آتش کشیدند. ساکنان شهر جایتاپور به طرح دولت برای ساخت نیروگاه هسته ای از زمان علنی شدن آن چهار سال پیش تاکنون اعتراض داشته اند.

از زمان وقوع بحران هسته ای ژاپن، مخالفت ها با این طرح افزایش یافته و منتقدان خاطر نشان کرده اند جایتاپور در منطقه ای زلزله خیز واقع شده است. اعتصاب عمومی پس از آن در جایتاپور برگزار شد که پلیس برای متفرق کردن معترضانی که روز دوشنبه به یک پاسگاه پلیس حمله کرده بودند، تیراندازی کرد و یک نفر را کشت. با آغاز اعتصاب عمومی، خیابان های شهر عمدتا خالی شد ولی گروهی از مردم در خیابان ها تجمع کردند و شعارهایی در مخالفت با دولت هند سر دادند.

پلیس اعلام کرد این گروه بعدا یک بیمارستان دولتی را غارت کرد و دست کم سه دستگاه اتوبوس را به آتش کشید. قرار است ساخت نخستین واحد از شش واحد این نیروگاه هسته ای امسال آغاز شود. هزینه ساخت این تاسیسات که بزرگ ترین در جهان قلمداد می شود، ده میلیارد دلار براورد شده است. این نیروگاه هسته ای که طرح شرکت فرانسوی آروا است، نه هزار و نهصد مگاوات برق تولید خواهد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس از دهلی نو، پیش بینی می شود نخستین واحد این نیروگاه سال دو هزار و هجده، برق تولیدکند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =