۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۴:۲۷

ظاهرا گوگل بدش نمی‌آید تا شاهد موفقیت‌های بیشتر آی‌فون باشد؛ چراکه در بازار آشفته رقابت‌ها میان سیستم‌عامل‌های اپل و گوگل و به رخ کشیدن قابلیت‌های متنوع، همیشه بازی به نفع گوگل تمام می‌شود!

ستاره سمائی: شاید روزنامه‌نگارها و بلاگرها همیشه دوست داشته باشند که شاهد مناظره آندروید گوگل و سیستم عامل اپل (iOS) باشند، اما موتور جستجوی مشهور و توانای گوگل دوست دارد همچنان شاهد موفقیت‌های رقیبش باشد. می‌پرسید چرا؟! خب به خاطر این‌که آی‌فون و آی‌پد باعث ارسال بار ترافیکی بسیار شدیدی روی این سایت می‌شوند و این موضوع چیزی جز سود، برای گوگل نیست!

به گفته دانیل آلگره از وب‌سایت پی‌سی‌وورلد، «هروقت آی‌فون موفقیتی کسب می‌کند، گوگل هم موفق می‌شود. به نظر من، آی‌فون و آندروید واقعا علیه یکدیگر نیستند. آی‌فون محرک بسیار قوی برای رشد جستارهای گوگل است. ما همچنین سعی داریم تا از طریق آی‌فون، برنامه‌ها را به پول تبدیل کنیم ... در حقیقت سود زیادی از رشد آی‌فون نصیب ما می‌شود.»

با کمی فکر، متوجه می‌شویم که همه این حرف‌ها کاملا منطقی است. در کل، اکوسیستم iOS رشد فزاینده‌ای را طی می‌کند که اگر آی‌فون و آی‌پد را با هم در یک گروه قرار دهیم، این رشد خیلی بیشتر از موقعیتی است که آن را در مقابل (علیه) آندروید قرار می‌دهیم. به همین سادگی، کنار رفتن اپل از بازار رقابت اصلا برای گوگل خوشایند نخواهد بود و آن‌ها ترجیح می‌دهند که سیستم‌عامل موبایل‌هایشان روز به روز پیشرفته‌تر شود.

گوگل قبلا اعلام کرده بود که آی‌فون، عامل محرک خوبی برای ارتقای سیستم موبایلش است. با این حال، اگر تمام کاربران آی‌فون، موتورولا دروید (Motorola Droid) را انتخاب کنند، فکر می‌کنید گوگل، چیزی از دست خواهد داد؟

50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =