۰ نفر
۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۴:۰۱

از تولید اولین سری‌های آی‌مک تا آی‌پاد و آی‌فون 4 یک دهه بیشتر نگذشته، اما این روند نشان می‌دهد محصولات اپل با سرعت و همگام با نیازهای کاربران جهان تغییر می‌کنند و ذانقه کاربران را هم تغییر می‌دهند.

محبوبه عمیدی: یک بازه زمانی ده، یازده ساله شاید فرصت چندانی برای تغییر در یک شرکت عظیم یا یک فناوری تازه نباشد؛ اما زمانی که با اپل و دنیای فناوری اطلاعات سر و کار داریم باید انتظار تغییرات بسیاری را داشته باشیم.

کمی بیشتر از 3ماه از رونمایی آی‌فون 4 توسط استیو جابز و ورود آن به بازار نمی‌گذرد اما اگر این آی‌فون تازه را با imac Bondi که محصول موفق سال 1998 اپل و برنده چندین جایزه طراحی است مقایسه کنیم، می‌بینیم:

حافظه ram یا پردازشی 16 برابر؛ حافظه داخلی 8 برابر و توان پردازش خام بیش از 2 برابر شده است. تمامی این تغییرات در حالی صورت گرفته‌اند که فضای اشغال‌شده به کسر کوچکی از ابعاد یک رایانه خانگی تبدیل شده، وزن از حدود 16 کیلوگرم به کمتر از 137 گرم تقلیل پیدا کرده و هزینه‌ها نصف شده‌اند.

 

آی‌فون در مقایسه با آی‌مک

نکته جالب‌تری هم وجود دارد. به گزارش گیزمودو این رقیب کوچک و خارق‌العاده به سادگی توانسته مک را کنار بزند. اگر سال 2009 را در نظر بگیریم می‌بینیم اپل حدود 10 میلیون مک -از انواع رومیزی گرفته تا قابل حمل- فروخته است اما فروش آی‌فون در همین سال بیش از 45میلیون گوشی بوده است. سال آینده هم احتمالا تقاضا برای آی‌پاد به مراتب بیشتر از انواع رایانه‌های اپل خواهد بود.

میزان درآمد حاصل از فروش نیز به همین نسبت تغییر خواهد کرد. در واقع در یک فاصله ده‌ساله آیفون و آی‌پاد به جای مک به قلب تپنده اپل تبدیل شده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
    0 0
    اپل زیباترین .پرسرعت ترین و نازکترین لب تاب و ای مک دنیا رو داره. مایه مباهات و افتخار و زیبایی مطلق و سرعت کامل در تمام دستگاههای کامیپیوتری و گوشی و اینترت دستی است..هیچ کامپیوتری به اپل نمیرسه .