اپل در نمایشگر جدید خود، واضح‌ترین تصاویر را نمایش خواهد داد. تعداد پیکسل‌های هر اینچ مربع این نمایشگر، بیشتر از حدی است که چشم انسان می‌تواند تشخیص بدهد. اما اپل کاربرد این نمایشگر را مشخص نکرده است

بهنوش خرم‌روز:‌ شرکت اپل باز هم رکورد تازه‌ای را در دنیای فناوری از آن خود ساخته است:‌ کوچک‌ترن نمایشگری که می‌تواند بالاترین کیفیت اچ.دی را حمایت کند: 1920 x  1080.

به گزارش پاپ‌ساینس، اپل نمایشگر جدیدی را با نام نمایشگر رتینا ارائه کرده است که در آن، تعداد پیکسل‌هایی که در هر اینچ وجود دارند،‌ بیش از اندازه‌ای هستند که چشم انسان بتواند تشخیص بدهد (رتینا نام گیرنده‌های نوری شبکیه چشم است و احتمالا نام این محصول از نام این سلول‌ها گرفته شده است). محدودیت چشم انسان، 326 پیکسل در هر اینچ است در حالی که نمایشگر رتینا در هر اینچ 458 پیکسل دارد.

البته محدودیت چشم ما در تشخیص وضوح تصویر این‌قدر رقم ثابتی ندارد و این ادعای اپل تا حدی جنبه تبلیغاتی دارد. در حقیقت هر چه نمایشگر فاصله کم‌تری با چشم ما داشته باشد، چشم ما می‌تواند تعداد پیکسل‌های بیشتری را در واحد اینچ مربع تشخیص بدهد.

با این حال، این نمایشگر یک دستاورد جدید و بسیار جالب به شمار می‌آید چون اولین نمایشگری است که در ابعاد تنها 4.8 اینچ، می‌تواند بالاترین وضوح اچ.دی را نمایش بدهد.

این نمایشگر جدید از جنس هاپیر امورفوس سیلیکون تی.اف.تی یا به اختصار اچ.ای.اس.تی است. انتظار می‌رود که این نمایشگر زاویه دید 160 درجه داشته باشد، 16 میلیون رنگ را نمایش بدهد و تا 30 درصد روشن‌تر از سایر نمایشگرهای تی.اف.تی باشد.

البته هنوز کسی روی این نمایشگر تصویری را تماشا نکرده تا از قول یک بیننده تعریف کند که آیا متفاوت است یا نه،‌ اما با همه تعاریفی که می‌شود، باید تصویری واقعا واضح داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی این نمایشگر روی ابزارهای مختلف به دست کاربران خواهد رسید.. حتی اعلام نشده که قرار است چنین اتفاقی بیافتد یا نه! ‌اندازه 4.8 اینچ تا حدی برای یک گوشی همراه هوشمند بزرگ است و برای یک نمایشگر لمسی یا تب‌لت هم خیلی کوچک است. همچنین اطلاعاتی در مورد میزان مصرف انرژی این نمایشگر منتشر نشده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل تصمیم دارد با این نمایشگر کوچک اما فوق‌العاده چه کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    2 1
    اپل شده وسوسه .ادم حیرت میکنه از اینهمه زیبایی.من عاشق اپل هستم عاشق همه دستگاههاش.زیبایی سرعت ظرافت دقت همه در اپل جمع شده.
  • پاشا IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    1 2
    یعنی اگر شرکتی همین صفحه رو با پیکسل های از هم دورتر و با تراکم 326 dpi عرضه میکرد چشم انسان بین دو صفحه تفاوتی قایل نمیشد و این یعنی apple پول اضافی داشته که به سطل زباله بریزد
  • پاشا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    2 1
    نکته دیگر اینکه پیدا کردن تصاویر، فیلم و عکس با کیفیت فول اچ دی (1080 در 1920) به این سادگی ها نیست.