۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴

با بررسی پرونده 2 آدم ربا که در پرونده ربودن یک پیرزن 55 ساله دستگیر شدند ابعاد تازه‌ای از جرائم این 2 نفر فاش شد.

به گزارش فارس،‌ عصر 6 آذر سال گذشته مأموران پلیس از وقوع یک فقره آدم ربایی با خبر شدند که در آن پیرزن 55 ساله‌ای توسط عده‌ای ربوده شده بود. با تشکیل پرونده آدم ربایی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرری و ارجاع پرونده به اداره یازدهم مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان پلیس آگاهی در سلسله اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی و دستگیری 2 متهم اصلی پرونده به نام محمد 28 ساله و محسن 25 ساله که دارای رابطه خویشاوندی نیز با یکدیگر بودند و محمد داماد خانواده و محسن برادرزن وی بود، شدند.

با شناسایی و دستگیری محمد و محسن در تاریخ 16فروردین امسال در شمال شهر تهران پیرزن ربوده شده که توسط متهمان به یک ویلای استیجاری در شمال کشور منتقل شده بود، شناسایی و در تاریخ 17 فروردین آزاد شد. با آزادی این پیرزن مشخص شد که آدم ربایان پس از ربایش اقدام به سرقت طلاجات همراه او کرده‌اند؛ با تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم اصلی پرونده محمد پس از سرقت طلاها آنها را به قیمت 10 میلیون تومان به فروش رسانده که بلافاصله خریدار طلاهای مسروقه شناسایی و دستگیر شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده که کارآگاهان پلیس آگاهی استان یزد همکاری بسیار نزدیکی با پلیس آگاهی تهران بزرگ داشتند، رسیدگی به دیگر جرایم متهمان پرونده از جمله ارتکاب یک فقره آدم‌ربایی پسربچه 12 ساله و همچنین یک فقره آدم‌ربایی ناموفق در دستور کار مشترک قرار گرفت.
بررسی سوابق جرایم ارتکابی متهم اصلی پرونده محمد 28 ساله نشان از آن داشت که مجموعه‌ای از ارتکاب جرایم خشن از قبیل آدم‌ربایی، آتش زدن عمدی خودرو و اخاذی در پرونده وی وجود دارد؛ همچنین وی علاوه بر ارتکاب جرایم خشن چندین بار نیز به اتهام ارتکاب جرایم دیگر از قبیل سرقت اتومبیل، کلاهبرداری و تهدید مأمور انتظامی استان یزد دستگیر و روانه زندان شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم متهمان و در تحقیقات انجام شده مشخص شد این 2 متهم دستگیر شده در تهران دارای یک همدست سابقه دار به نام محسن 25 ساله در استان یزد هستند که پیش از این و در سال‌های گذشته، به اتهام آدم ربایی توسط پلیس آگاهی یزد دستگیر شده است.
با شناسایی محسن، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی یزد انجام و این متهم نیز در تاریخ 20 فروردین امسال دستگیر و در تحقیقات، ضمن اعتراف صریح به مشارکت در آدم‌ربایی پسربچه 12 ساله و آدم‌ربایی ناموفق دختر بچه، به کارآگاهان عنوان کرد که طی مدت زمانی که پسربچه 12 ساله در اختیار او و همدستانش بوده، وی مسئول نگهداری و مراقبت از کودک ربوده شده بوده است.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و با کشف و توقیف چندین دستگاه خودرو سواری مزدا 3 سرقت شده مشخص شد که متهمان علاوه بر آدم‌ربایی اقدام به سرقت خودروهای مدل بالا به ویژه خودروهای سواری مزدا 3 کرده و ضمن شناسایی مالکان خودروها، با تهدید آتش زدن خودروهای سرقت شده از صاحبان آنها اقدام به اخاذی کرده‌اند.
در ادامه تحقیقات مشخص شد در این خصوص نیز تاکنون 7 دستگاه خودرو مزدا 3 از متهمان کشف شده و با شناسایی صاحبان آنها، تمامی این افراد جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده‌اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف و احتمال فراوان افزایش تعداد مالباختگان که به شیوه‌های مختلف مورد سرقت و یا اخاذی قرار گرفته باشند، گفت: با توجه به ادامه تحقیقات و شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی که به شیوه‌های مختلف از سوی متهمان مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته و با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان و شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهمان پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است.
وی ادامه داد: از همه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی چهره متهمان شده و یا بدین شیوه مورد سرقت، تهدید و یا اخاذی قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایات خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

mojreman
181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =