2 گروگانگیر که در اخاذی 500 میلیون تومانی از خانواده گروگان 16 ساله ناکام مانده و او را به قتل رسانده بودند، در شهرستان دزفول دستگیر شدند. طراح اصلی این آدم‌ربایی،‌ مردی بود که در نزدیکی خانه مقتول مغازه داشت و وقتی در جریان گروگانگیری، هویتش فاش شد، پسر 16 ساله را با شوکر شکنجه داد و سپس او را خفه کرد.

به گزارش «جام‌جم»، روز 12 بهمن امسال، پسر 16ساله‌ای از خانه‌اش در شهر دزفول استان خوزستان خارج شد تا به مدرسه برود؛ اما هنگام ظهر به منزل بازنگشت. والدین این نوجوان که دلواپس فرزندشان شده بودند، سراغش را از مسوولان مدرسه گرفتند؛ ولی آنها از او بی‌خبر بودند.

پس از ناامیدی والدین نوجوان گمشده، پدر خانواده با حضور در پلیس آگاهی دزفول از گم شدن پسر نوجوانش خبر داد. با شروع تحقیقات از سوی ماموران معلوم شد، مردی ناشناس با شاکی تماس گرفته و با ادعای این‌که پسرش را ربوده، برای آزادی‌اش 500 میلیون تومان پول خواسته است. به این ترتیب ماموران ضمن آموزش به شاکی و خانواده‌اش از آنها خواستند در محل‌های قرار با آدم‌ربا حاضر شوند؛ ولی متهم از حضور در محل ملاقات خودداری می‌کرد.

کشف جسد پسر گمشده در کانال آب
در حالی که تحقیقات ادامه داشت، 2 روز بعد از آدم‌ربایی ماموران هنگام گشتزنی در حومه شهرک کریمی دزفول، نایلونی را داخل کانال آب مشاهده کردند و پس از باز کردن در نایلون، با جسد پسری نوجوان روبه‌رو شدند.با هماهنگی قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل و معلوم شد جسد متعلق به همان دانش‌آموز ربوده شده است.کارشناسان پزشکی قانونی نیز نظر دادند پسر نوجوان ابتدا شکنجه و بعد خفه شده است.

تقاضای 500 میلیون تومانی از سوی گروگانگیر
با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند مرد آدم‌ربا همچنان با خانواده شاکی تماس می‌گیرد و تقاضای 500 میلیون تومان پول می‌کند.

ماموران که احتمال می‌دادند مرد آدم‌ربا با مقتول و خانواده‌اش آشنایی داشته باشد، به تحقیق از فامیل و همسایه‌ها پرداختند تا این که معلوم شد مردی که در نزدیکی خانه شاکی مغازه داشته، چند روزی است در محل کارش حاضر نشده و خانواده‌اش از او بی‌خبرند.

بنابراین مرد مغازه‌دار به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که روز پنجشنبه گذشته وی در خانه‌ای در حومه شهر دستگیر شد.مرد مغازه‌دار ـ متهم ـ در بازجویی اعتراف کرد با همکاری یکی از دوستانش پسر همسایه را کشته است.

اعتراف به گروگانگیری هولناک
عامل گروگانگیری به پلیس گفت: ‌وقتی همسرم گفت مرد همسایه وضعیت مالی خوبی دارد، نقشه آدم‌ربایی را طراحی کرده و با همدستی دوستم آن را عملی کردیم. روز حادثه چهره‌ام را با نقاب پوشاندم و با خودروی دوستم، پسر همسایه را از مقابل خانه‌اش تا مسیر مدرسه تعقیب کردیم و در میانه راه با سد کردن راه پسر دانش‌آموز، او را ربوده و به خانه‌ای بردیم و در تماس با خانواده‌اش تقاضای پول کردیم.

متهم به قتل اضافه کرد: چند ساعت بعد از گروگانگیری، در یک لحظه نقاب را از چهره‌ام برداشتم که پسر دانش‌آموز مرا شناخت. به همین دلیل به کمک همدستم او را با شوکر شکنجه دادیم و وقتی بی‌هوش شد، با سیم برق خفه کرده و داخل کانال آب انداختیم.

در پی اعتراف متهم، همدست فراری‌اش نیز دستگیر شد و به همکاری با وی اعتراف کرد.

بنابر این گزارش، با توجه به این که این حادثه هولناک موجی از وحشت را میان مردم شهر دزفول ایجاد کرده، دادستان شهر دزفول دستور ویژه‌ای را صادر کرد تا پرونده این 2 مرد جنایتکار هرچه زودتر با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان خوزستان ارسال شود تا متهمان محاکمه و مجازات شوند.
56181

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
    1 0
    این جانی بی رحم رو باید تکه تکه کرد چون به بار اعدام براش کمه