کیهان نوشت:

روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی در گزارشی نوشت: با گذشت حدود یک سال از وعده شرکت زیمنس برای توقف همکاری هایش با ایران، تجارت و معاملات این شرکت با ایران روند صعودی به خود گرفته است. آنها می گویند پروژه تازه ای در ایران آغاز نکرده اند ولی پروژه های قبلی را که بسیار هم سوددهی بالایی دارد، ادامه می دهند. گفته می شود زیمنس به خاطر قوانین تجاری خود نمی تواند زیر تعهداتش بزند. پیتر لوشر رئیس شرکت زیمنس می گوید ما در صورت نقض قرارداد باید خسارت بپردازیم.

روزنامه آمریکایی با اشاره به این که نتوانسته واکنشی از وزارت خارجه آمریکا یا اروپا در قبال ادامه این قبیل همکاری ها بگیرد، می نویسد: شرکت های متعدد دیگری نیز که تعهد طولانی مدت در حوزه نفت و گاز دارند نمی توانند به سادگی قرارداد خود را نقض کنند. دیگر شرکت های اروپایی از جمله شرکت سوئیسی «ای بی بی» و یا شرکت نفتی ایتالیایی «انی» و یا شرکت حوزه های نفتی «شلومبرگر» مشغول اجرای قراردادهای قبلی خود هستند و هنوز در ایران حضور دارند. این شرکت ها می گویند عملا تا 3 سال دیگر امکان خروج از ایران را نخواهند داشت.

همچنین برخی روزنامه های آلمانی نظیر روزنامه WAZ معتقدند بیش از 30 شرکت بزرگ آلمانی با ایران و از جمله صنایع موشکی و اتمی آن همکاری می کنند.

/14119

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =