۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰

یک روزنامۀ آمریکایی نوشت: به رغم فشارهای آمریکا، مقامات آلمان مانع وساطت بانک آلمانی میان هندوستان و ایران برای پرداخت پول نفت نشدند.

به گزارش خبرآنلاین، «نیویورک‌تایمز» نوشت مقامات آلمانی گفتند آن‌ها هیچ مبنای حقوقی برای ممانعت از این پرداخت ندارند.

مقصود پولی است که هندوستان به حساب ارزی ایران در بانک «یوروپیش-ایرانیش هندلزبانک ای.جی.» در هامبورگ واریز کرده است.

این پرداخت ظاهراً چند هفته قبل انجام گرفته، اما صرفاً در این هفته و پس از گزارش روزنامۀ اقتصادی آلمانی «هندلسبلات» توجه عمومی را به خود معطوف کرد. 

مسؤولان آمریکایی به آلمان فشار می‌آورند تا این مجرا را مسدود کنند، درحالی‌که مقامات آلمانی می‌گویند آن‌ها نمی‌توانند بدون شواهد محکمی که اثبات کند این بانک تحریم‌ها بر ضدّ ایران را نقض کرده، چنین اقدامی انجام دهند. 

یک مسؤول وزارت خزانه‌داری، به شرط محفوظ ماندن نامش، به نیویورک‌تایمز گفت: خزانه‌داری دربارۀ گزارش‌های اخیر نگران است، گزارش‌هایی که حاکی از مجوز دولت آلمان برای استفاده از مجرای مالی بانک آلمانی برای پرداخت پول نفت ایران است. 

او افزود: وزارت خزانه‌داری به تعامل با مقامات آلمانی و هندی دربارۀ این وضعیت ادامه می‌دهد، و با تمام متحدانش همکاری می‌کند تا این بانک را منزوی سازد.  

ایران تأمین‌کنندۀ 15 درصد نفت خام هندوستان است. هنگامی‌که در ماه دسامبر [دی ماه 1389] و در واکنش به فشار ایالات متحده، هندوستان برای پرداخت پول نفت با مشکل مواجه شد، در صدد یافتن مجاری انتقال دیگری برآمد.  

به گزارش خبرآنلاین به نقل از «یونایتدپرس‌اینترنشنال» پس از تعلیقی سه ماهه، طی نخستین هفتۀ ماه مارس [اواسط اسفند 1389] دهلی‌نو 2.07 میلیارد دلار برای واردات نفت خام، به بانک مرکزی ایران پرداخت کرد. 

این مبلغ از طریق حساب ارزی ایران در بانک «یوروپیش-ایرانیش هندلزبانک ای. جی.» در هامبورگ منتقل شده است.

/30117

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =