سعید مرتضوی برای دومین بار به مجلس آمد و این بار راهی کمیسیون حقوقی و قضایی شد تا ابعاد مسائل مطرح شده درباره کودتای مخملی و طراحان فتنه‌های اخیر، عوامل برنامه‌ریز و محرکین اصلی را تشریح کند.

او در مورد نحوه نگهداری بازداشت‌شدگان و وضعیت بازداشتگاهها هم به سؤالات نمایندگان پاسخ داد.

محمد کرمی‌راد عضو کمیته ویژه مجلس که در این جلسه حضور داشت از گزارش دادستان تهران در مورد سه نفر از کشته‌شدگان حوادث اخیر، خبر داد. این سه نفر عبارت بودند از روح‌الامینی و کامرانی و یک نفر دیگر که گویا از مضروب‌شدگان در اغتشاشات اخیر بوده و در بیمارستان درگذشته است. وی در پاسخ به اینکه آیا پرونده پزشکی روح‌الامینی و کامرانی که به درخواست نمایندگان مجلس از دادستان تهران قرار بود در اختیار نمایندگان قرار بگیرد، مورد بررسی نمایندگان قرار گرفته است یا نه؟ به «خبر» گفت: گویا آقای امیدوار رضایی به عنوان پزشکی که عضو کمیته ویژه مجلس نیز هست پرونده پزشکی این افراد را بررسی کرده و متوجه شکستگی جمجمه شده است که احتمالاً این فرد روح‌الامینی بوده است. وی در مورد اینکه دادستان تهران پیش از این اعلام کرده بود این افراد به دلیل ابتلا به بیماری مننژیت در زندان درگذشته‌اند گفت: بنده در جزئیات این مسائل قرار ندارم و بیش از این نمی‌توانم توضیح بدهم. اما فرهاد تجری شکستگی جمجمه این فرد را مربوط به کالبدشکافی‌ها و نمونه‌برداری‌های پزشکی قانونی دانست و به ایلنا گفت: در همه جای دنیا هنگام نمونه‌برداری از جسد جمجمه شکسته می‌شود و این امر طبیعی است.

تقسیم کار کمیته ویژه
صبح دیروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره چگونگی ادامه فعالیت کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر تقسیم کار کردند تا تعدادی با آیت‌الله شاهرودی و سعید مرتضوی دیدارکنند، و بخشی به بازدید از بازداشتگاه‌ها و بند زندانیان سیاسی اوین بروند و نمایندگانی نیز مسئول دلجویی از آسیب‌دیدگان اخیر شده و برخی هم پیگیری اخبار کذب منتشره در سایت‌های داخلی و خارجی در مورد حوادث اخیر را برعهده گرفتند.

استعفای جلالی
در حالی که ساعتی پس از انتشار خبر استعفای کاظم جلالی، علاءالدین بروجردی این خبر را تکذیب کرد اما او با عدم حضور در جلسه دیروز کمیته ویژه مجلس، استعفای خود را تأیید نمود. سخنگوی کمیته ویژه مجلس با بیان اینکه تاکنون هرآنچه را که دیده بنا بر مسئولیتش و دستور تأکید رهبری برای برخورد با تخلفات، ارائه داده است، گفت: از این پس در راستای ایفای وظایف نمایندگی به عنوان یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به وظایف خود در چارچوب قانون و سوگندی که یاد کرده‌ام عمل خواهم کرد. اما بروجردی بار دیگر با تکذیب استعفای جلالی به ایسنا گفت: اگرچه ایشان مایل به استعفا هستند اما ریاست مجلس با این موضوع مخالفت کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =