۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۵

'خالد کعیم' معاون وزیر امور خارجه لیبی اعلام کرد که لیبی برای تعامل مثبت با بیشتر بندهای قطعنامه شورای امنیت و اعلام آتش بس فوری آمادگی دارد.


به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی 'محیط' کعیم در یک کنفرانس مطبوعاتی، از کشورهایی که به این قطعنامه رای ممتنع دادند تشکر کرد و رای ممتنع آلمان به این قطعنامه را یک امر بسیار مهم و غافلگیر کننده توصیف کرد.
وی در ادامه افزود: لیبی به ' بان کی مون 'دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرده است که آمادگی اعلام آتش بس فوری در کشور را دارد اما جامعه بین الملل ابتدا باید طرف مشخصی را برای گفت و گو و مذاکره با ما مشخص و معرفی کند.
خالد کعیم در ادامه خاطر نشان ساخت که لیبی در گذشته هم اعلام کرده است که از هر قطعنامه ای که با اجماع در شورای امنیت تصویب می شود، استقبال می کند و کشورش بر دو مساله اساسی تاکید بسیاری دارد و آن ، حمایت از غیر نظامیان و حفظ وحدت ملی و ارضی لیبی است.
وی تلاش برخی کشورها برای مسلح کردن کسانی را که آن ها را شورشی نامید را تشویق به ایجاد فتنه و برادر کشی در لیبی دانست.
این مقام لیبیایی تاکید کرد که دولت خود را ملزم به رساندن کمک های غذایی و دارویی به غیر نظامیان می داند و نیروهای مسلح هیچگاه به غیر نظامیان حمله نکرده و در آینده نیز به آنان حمله نخواهد کرد.
گفتنی است، مقامات لیبیایی پس از تصویب قطعنامه ضد لیبی در شورای امنیت با لحن آرامتری سخن می گویند و این در حالی است که سرهنگ قذافی در سخنرانی دیشب خود با لحن تندی با مردم سخن گفت و مردم بنغازی را تهدید به مجازات سخت کرد.48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =