ارتش بحرین با کشتن و زخمی کردن دهها معترض بدون سلاح، میدان لؤلؤ را تخلیه کرد.

به گزارش تلویزیون بی بی سی عربی مقامات بحرین اعلام کردند شش رهبر مخالفی که بازداشت شده اند با بیگانگان در ارتباط بوده اند. بنابر اعلام مقامات بحرین این افراد مردم را به قتل و غارت دعوت می کرده اند.

این افراد که روز پنج شنبه یعنی یک روز پس از درگیریهای شدید بین نیروهای امنیتی و مخالفان بازداشت شده اند از اعضای حرکت حق و حزب الوفاق اند.

در همین حال سخنگوی ارتش بحرین از کاهش چهار ساعتی منع رفت و آمد خبر داد و گفت ساعت منع رفت و آمد از هشت شب تا چهار صبح خواهد بود.

یولا زهرالدین گزارشگر بی بی سی گفت پس از ورود پر تعداد ارتش بحرین مجهز به سلاحهای ضد شورش به میدان لؤلؤ در منامه ، این میدان از وجود مخالفان تخلیه شد.

این در حالی بود که هلیکوپترهای ارتش از بالا اوضاع را تحت کنترل داشتند.

در همین حال صدای شلیک هوایی در مناطق مختلف منامه شنیده شده هر چند معلوم نبود از طرف چه کسی است.

این در حالی است که ارتش ورودیهای اصلی میدان را بسته است. ارتش در همین حال بیمارستان اصلی منامه را محاصره کرده و مجروحان را به درمانگاههای دیگر فرستاده است.

درمورد آنچه در میدان لؤلؤ رخ داده دو روایت متفاوت است. رئیس جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد در دخالت ارتش برای تخلیه میدان ، شماری کشته و دهها نفر زخمی شده اند.

به گفته وی مردم خانه های خود را برای پناه دادن به معترضان و مجروحان گشوده اند.

این مقام شیعی بحرین از سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد خواست برای حمایت از جان مردم دخالت کنند.

همزمان سعید الشهابی از رهبران جنبش احرار بحرین به بی بی سی عربی گفت آنچه در میدان لؤلؤ رخ داده نشان از ضعف حاکمان بحرین دارد ، حاکمانی که راهی جز رفتن از بحرین ندارد.

با این حال مقامات بحرین از طریق تلویزیون دولتی اعلام کردند همه راهها برای مخالفان باز بود تا به طور مسالمت آمیز از میدان خارج شوند.

به گفته آنان چند نیروی امنیتی در برخورد خودروهایی که با شتاب از میدان می گریختند کشته شده اند.سخنگوی ارتش بحرین در سخنانی هشدار آمیز در تلویزیون، از مردم خواست از تجمع در مناطق اصلی منامه خودداری کنند.  46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۲۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
    0 0
    "به گزارش تلویزیون بی بی سی عربی مقامات بحرین اعلام کردند شش رهبر مخالفی که بازداشت شده اند با بیگانگان در ارتباط بوده اند." اين جمله من رو ياد ادعاهاي مشابهي توي يك كشور ديگه ميندازه !!!! البته ايران نهااااا يه جاي ديگه !!!!!!!!
  • سهراب IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    این دیگه آخرش بود. بعد از کشتار مردم و ورود نشامیان عربستانی و اماراتی و حمله با هلیکوپتر.حالا یک میدان رو که نماد آزادیخواهی بود خراب کردن. واقعا آدم شاخ در میاره. چجوری امریکا که اینهمه دم از حقوق بشر میزنه با این جور کشورها رابطه دوستانه داره؟