رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: فتنه‌گران همواره سراغ بی‌بصیرت‌ها و ناراضی‌ها از وضع موجود می‌روند و‌ آنها را سامان می‌دهند.

 

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: خواص باید مراقب باشند فتنه‌گران از اعتبارشان استفاده نکنند . فتنه که ایجاد شد نمی‌شود کسی بی‌طرف باشد یا در صف فتنه‌گرانند یا در مقابل آنها.

چکیده سخنان وی را به نقل از ایسنا بخوانید:

  • خواص بی‌ بصیرت کسانی‌ هستند که امام امت را در فتنه‌ها همراهی نکنند و این به سواد و اینکه دکتر ، مهندس یا آیت‌الله باشد مربوط نیست . بصیرت مطلب دیگری است. امام(ره) در جماران اشاره می‌کرد به آن بسیجی مخلص که ادعایی هم نداشت تکلیفش را انجام می‌داد. اما خیلی از انسان ها که خود را علامه دهر می دانستند، سخن امام را نشنیدند و اینها همان بی‌بصیرتانند.
  • دشمن برنامه‌ریزی کرده و هر روز به شکلی در منطقه فتنه‌ای برپا کند؛ می‌خواهد مردم را مشغول کند و وقت مجریان و برنامه‌ریزان را بگیرد تا نتوانند به عمران و آبادی بپردازند و از طرفی می‌خواهد جلوی اثر حرکت های منطقه را بگیرد.
  • فتنه در مسائل اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اعتقادی به هر پدیده و جریان اجتماعی که محتوایی شیطنت ‌آمیز و حیله‌گرانه داشته باشد و به انگیزه دشمنی با وضع موجود و از طریق آشوب به وجود آید، گفته می‌شود.
  • فتنه معمولا از روش شبیه‌سازی استفاده می‌کند و با پوشیدن لباس حق خودش را نشان می‌دهد لذا در آغاز بسیاری از مردم به اشتباه می‌افتند. فتنه‌ها همیشه دربسترهای مناسب شکل می‌گیرند و فتنه گران بیش از هر کاری یک روانشناسی اجتماعی می کنند تا بدانند در کدام زمین می‌توانند بذر فتنه را بپاشند. شایعه ،‌دروغ ، تهمت و بر مبهمات تکیه کردن از ابزار فتنه است و سعی می‌کنند با آلوده کردن ذهن مردم یک اضطراب درونی در آنها به وجود آورند.
  • فتنه‌گران همواره سراغ بی‌بصیرت‌ها و ناراضی‌ها از وضع موجود می‌روند و‌ آنها را سامان می‌دهند و فتنه بیشتر بر امواج احساس سوار می‌شود، لذا جامعه‌ای که با بی‌بصیرتی مواجه باشد دچار فتنه می‌شود . فتنه گران به سراغ کسانی که در وضعیت موجود صلاحیت دستیابی به قدرت را از مسیر طبیعی ندارند، می‌روند و از طریق آنها اهداف خود را پیش می‌برند.
  • این‌که جریان فتنه نتوانست به جایی برسد دلیلش این بود که بدنه عمومی جامعه آگاه است و در جریان‌های چند روز گذشته شاهد این بصیرت عمومی بودیم.
  • اگر بخواهیم به تعبیر امروز نگاه کنیم و امام(ره) محور باشد، اینها از نزدیکان امام بودند و سوابق بسیاری داشتند، اما نباید تعجب کنیم کسانی که دارای سابقه‌اند زمانی به جایی می‌رسند که در راس فتنه قرار می گیرند و در تاریخ نیز نمونه‌های بسیاری داشته‌ایم که طلحه وزبیر از آن نمونه اند. فتنه‌گران گاه از یک شخصیت مورد احترام جامعه و از سرمایه‌های اجتماعی آن نیز استفاده می‌کنند .
  • باید سعی کرد کسانی که گول خورده‌اند از فتنه‌گران جدا شوند. ‌باید هوشمند بود و مساله فتنه را سطحی نگرفت نباید فتنه‌گران از ما سوءاستفاده کنند و اگر سکوت خواص تایید فتنه‌گر شود جزو فتنه‌گرانند.
  • اگر هیچ یک از روش‌های بالا کارساز نبود آنجا باید با شمشیر با فتنه و فتنه‌گر روبرو شد چنانچه حضرت علی‌(ع) برای فتنه‌گران روشنگری کرد ،‌مناظره گذاشت و نصیحت کرد اما وقتی اثر نکرد گفت "اگر شما بخواهید نظم عمومی جامعه را به هم بریزید من دیگر شما را تحمل نمی‌کنم و رو در روی شما می‌ایستم .

/14111

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیراز IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
    0 0
    دقت کنید تمام سخنانی که این روزها درمورد مسایل داخلی میشنویدازکلماتی انگشت شمار تشکیل میشود