اظهارات مهندس محسن خلیلی، بنیانگذار شرکت بوتان و اسطوره صنعت ایران در چهل و دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران- یک‏شنبه 24 /11/ 89

عرض سلام و احترام دارم به همه شما عزیزان، خاصه جناب آقای دکتر نهاوندیان بسیار عزیزم؛ این جلسه به خصوص، و سایر جلسات، یک واقعیتی را روشن می­کند که آن ربط دارد با فلسفه نگرش و جهان­بینی.

شما ملاحظه می­کنید بنده که از سوی تمام اطباء و اطرافیانم منع شده‏ام، باز به فعالیت خودم، در حال بسیار بد، دارم ادامه می­‌دهم! عزیزان! دو مطلب (کتابچه) این‏جا هست که من تقدیم­‌شان کرده‏ام: یکی، زندگی محسن خلیلی در یک نگاه و یکی بیانیه صنعتگر؛ من به شما التماس می­‌کنم، پاهایتان را می­‌بوسم، این‏ها را بخوانید.‏

در جهان سوم و در دنیای در حال توسعه، هیچ‏گاه دست‏اندرکاران فعالیت­‌های اقتصادی و بخش خصوصی، به اندازه تلاش­‌شان مأجور نمی­‌شوند، مگر این‏که دست به رانت داشته باشند؛ ما که نداریم؛ آن‏چه که باعث می­‌شود ما بتوانیم کشور را متحول کنیم، سعی شما معدود عزیزان مطلع است؛ وقتی آدم حرف­‌های شما را می­‌شنود، اشک از چشمانش جاری می­‌شود که با چه صمیمیتی و با چه دانشی می­توانید مسائل­تان را تحلیل کنید.

در اتاق ایران و تهران یک تحولی اتفاق افتاده، ما باید این تحول را با همه توان، تعقیب کنیم. بخش خصوصی، وارد یک دوران انتقال شده، بیایید همگی روی فلسفه­‌ها، روی وظایف و روی نگرش­‌هایمان کار کنیم؛ لازم است که ما در جست­وجوی معنا باشیم، آن معنا هم، توسعه اقتصادی میهن عزیزمان است، توسعه به معنای اعم کلمه، توسعه پایدار؛ بنده و نوع بنده، انتخاب می­‌شویم یا نمی‌شویم، ما که دست برنمی­‌داریم؛ ما در انجمن مدیران صنایع، تصویب کردیم که یک شورای مشاورین درست کنیم متشکل از آن‏هایی که دیگر عضو هیأت مدیره نیستند و آن‏هایی که علاقه­‌مندند؛ برای این‏که این‏ها مثل یک روح بی­‌آزار غیر مداخله­‌گر و غیر متوقع، این‏ها باید فکر بدهند؛ راه نجات ما فکر است، راه نجات ما تلاش و پی‏گیری و اعمال عشق است؛ لذا من از محضرتان استدعا دارم که (ما باید) مأموریت­‌های خودمان را تجدید نظر کنیم؛ کشور، به تلاش ما و شما عزیزان، خیلی احتیاج دارد، خیلی باید بیشتر کار کنید! لذا از محضرتان استدعا می­کنم که متعهد بشویم که تمام تلاش­مان را در خودسازی به کار ببریم که از نوع کاندید نشدن­‌ها، از نوع کوچ مغزها و از نوع قهرکردن­‌ها و از مأیوس‏شدن­‌ها جلوگیری کنیم؛ من دست همگی شما را می­‌بوسم!

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =