در اعماق ناشناخته دریاها، موجوداتی زندگی می‌کنند که برای ما ساکنین خشکی بیگانه‌اند. اگر تا به حال از این موجودات عجیب و زیبا در حال نورافشانی فیلمی واقعی ندیده‌اید، این فیلم را از دست ندهید.

بهنوش خرم‌روز:‌ در بین موجوداتی که در اعماق بسیار تاریک اقیانوس زندگی می‌کنند،‌ برخلاف ساکنین خشکی،‌ توانایی تولید نور چندان نادر نیست. با نسبت تخمینی 80 تا 90 درصد حتی می‌توان گفت در این مناطق ناشناخته زمین،‌ اغلب موجودات نورانی هستند. با توجه به فشار بسیار زیاد آب در این اعماق،‌ یافتن این موجودات و مطالعه بر روی آن‌ها برای دانشمندان کار ساده‌ای نیست.

این موجودات عجیب و غریب که بسیاری از آن‌ها برای ما مانند موجودات بیگانه هستند، با استفاده از رنگدانه‌های خود و نوعی آنزیم مخصوص،‌ می‌درخشند. اما درخشش به چه درد آن‌ها می‌خورد؟ اگرچه رفتار این موجودات هنوز برای ما ناشناخته است،‌ اما محققین حدس می‌زنند که این موجودات از نور برای جذب جفت،‌ فراری دادن شکارچی‌ها، استتار و مخفی‌شدن و حتی جذب  صید استفاده می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد برخی از این موجودات عجیب و زیبا به این لینک سری بزنید. برخی از آن‌ها را می‌توانید در این فیلم در حال نورافشانی تماشا کنید.

 

 

 

50172

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =