غیبت یکسال و نیمه چهره​های شاخص جامعه روحانیت مبارز در جلسات این تشکل روحانی، هرازگاهی به صدر اخبار می​رود و زود هم آتشش فروکش می​کند. بی​آنکه منجر به بازگشتن آنها بشود.

 به گزارش خبرآنلاین، انتخابات ریاست جمهوری دهم و حواشی پس از آن مهمترین علت کناره​گیری آیت​الله هاشمی​رفسنجانی، آیت​الله امامی کاشانی و حجج اسلام ناطق نوری و حسن روحانی از حضور در جلسات جامعه روحانیت بود. اگرچه تلاش​هایی برای بازگرداندن آنها صورت گرفت اما این تلاش​ها بی​نتیجه ماند و تا آنجا پیش رفت که کلا متوقف شد. توقفی که حتی در آستانه انتخابات مجلس نهم و در قالب تلاش برای اجماع میان اصولگرایان نیز، دچار سرآغاز دوباره نشده است.

اینکه چرا این آقایان حاضر به بازگشتن به جلسات جامعه روحانیت مبارز نشده​اند و تلاش های برای بازگرداندنشان متوقف شده است، سوالی بود که سیدرضا اکرمی، پاسخ آن را به سخنگوی این تشکل واگذار کرد و تنها به گفتن این جمله اکتفا نمود که اینها مسائل داخلی در یک خانواده است.

آنچه در پی می​آید گفت​وگوی کوتاهی با حسین ابراهیمی یکی از اعضای این تشکل روحانی است.

اگرچه چهره​هایی چون شما و آقایان نواب و سالک اعلام کرده بودید که از چهره​های چون آقایان هاشمی رفسنجانی و روحانی و امامی کاشانی خبر داده بودند، اما اخیرا آقای روحانی گفته​اند که اگر از ایشان دعوت شود، در جلسات شرکت می​کنند. این نوعی تناقض در مواضع اعضای جامعه روحانیت نیست؟
همانطور که قبلا هم گفته​ام، هر هفته از تمامی آقایان بلا استثنا دعوت می​شود.

این دعوت چطور صورت می​گیرد؟
فکس دعوتنامه به دفاتر آقایان ارسال می​شود.

حتی برای آقای هاشمی؟
حتی برای ایشان.

آقای روحانی گفته بودند، اگر دستور جلسات مهم باشد، در جلسات شرکت خواهند کرد. دستورجلسات چیست که از نظر برخی اعضا مهم به نظر نمی​رسد؟
دستورجلسات درباره مسائل و امور جاری کشور و خود جامعه روحانیت است. البته تشخیص اینکه این دستور جلسات مهم هست یا نه، به خود آقایان بر می​گردد.

زمانی برای بازگرداندن برخی از آقایان از جمله هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و روحانی، به جلسات جامعه روحانیت تلاش​هایی صورت می​گرفت، این تلاش​ها به کجا رسید؟
مدت​ها از این مذاکرات می​گذرد و بعد از اینکه آقایان به جامعه روحانیت بازنگشتند، ما هم دیگر ادامه ندادیم.

این مذاکرات با محوریت آیت​الله مهدوی کنی بود؟
کمیته​ای از سوی ایشان برای این کار منصوب شده بودند که تلاش​هایشان هم نتیجه​ای نداشت.

چرا؟ دلایل اصرار این آقایان به عدم حضور در جلسات جامعه روحانیت چه بود؟
این مسائل قبلا مطرح شده است و دیگر لزومی به تکرارش نیست.

با توجه به اینکه الان جامعتین موضوع وحدت میان اصولگرایان را دنبال می​کنند، ممکن است که تلاش​ها برای بازگرداندن این آقایان تکرار شود؟ بویژه با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس نهم هم هستیم.
فعلا که چنین کاری در دستورکار جامعه روحانیت نیست. اگر چنین کاری در اولویت جامعه روحانیت قرار بگیرد و کسی هم مامور آن شود، حتما این کار صورت خواهد گرفت.

/14111

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =