اعضای جامعه روحانیت مبارز همه ساله در ایام سوگواری امام حسین(ع) منبرهای مشخصی دارند. اما از سال گذشته ناطق نوری، روحانی و هاشمی رفسنجانی در هیچ منبری حاضر نشده اند.

غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به خبرآنلاین، درباره منبرهای اعضای جامعه ورحانیت مبارز گفت: آیت‏الله مهدوی‎کنی مدت‎هاست که دیگر منبری ندارند و فقط استثنائا در شب‎های قدر در مسجد دانشگاه امام صادق سخنرانی می‎کنند.

وی با بیان اینکه برخی از دیگر اعضای هم منبرهای خاص خودشان را دارند، از سخنرانی‏های منظم آقاین اکرمی و ابراهیمی یاد کرد و گفت: خود من هم سخرانی در طول یک دهه را وعده نمی‎دهم. چون فرصت ندارم و نمی‎رسم ولی تک منبر در این دهه و دهه بعد می‎روم.

سخنگوی پیشین جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه منبر رفتن، مساله مهمی نیست که بخواهیم بار سیاسی بر آن مترتب کنیم، در پاسخ به سوالی که به عدم سخنرانی آقایان ناطق‎نوری، هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی از سال گذشته تا کنون برخلاف سال‏های پیش از آن اشاره داشت، گفت: به آقای هاشمی نمی‏توان عنوان «منبری» داد. به آقای روحانی هم همینطور.

وی افزود: آقای ناطق‎نوری هم که نه در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت می‏کنند و نه منبری را قبول می‏کنند.

مصباحی‎مقدم در پاسخ به اینکه آیا از ناطق نوری همچون سال‎های گذشته برای سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) و یا دیگر منبرها دعوت شده است و ایشان نپذیرفته‎اند؟، گفت: به نظر می‏رسد که اینگونه است.

وی در پاسخ به اینکه آیا باز هم برای بازگشت ناطق نوری به جلسات جامعه روحانیت تلاشی شده است، یا نه؟ گفت: اخیرا اقدامی نشده است.  

این عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص مصداق خواص بی بصیرت خواندن هاشمی رفسنجانی هم سکوت کرد و گفت که تمایلی ندارد در اینباره حرفی بزند./111م

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =