یکی از معاونان هاشمی در دوران ریاست جمهوریش با تاکید بر اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصداق خواص بی بصیرت نیست، به شرح خاطرات خود از رابطه وی با رهبری پرداخت.

حسن غفوری‎فرد که رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت هاشمی رفسنجانی بود، در واکنش به اینکه برخی هاشمی را مصداق «خواص بی بصیرت» در سخنان رهبری دانسته‏اند، در گفت و گو با خبرآنلاین، گفت: معتقدم که نباید وسط حرف‎های رهبری، چیزی بخوانیم یا جلوتر از ایشان حرکت کنیم.

وی افزود: من شنیده‎ام که نظر رهبری این است که آقایان هاشمی و خاتمی در داخل نظام هستند. ممکن است آنها اشتباهاتی داشته باشند اما بعید می‎دانم که مصداق خواص بی‌بصیرت باشند. حساب این دو بزرگوار از موسوی و کروبی جداست. از نظر من آنها هنوز داخل نظام بوده و ملتزم به قانون هستند و به خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی کاملا مطیع رهبری هستند. کما اینکه آقای هاشمی نظر رهبری را در مورد دانشگاه آزاد پذیرفت. من شاهدم که ایشان گفته‎اند هرجا نظر رهبری متفاوت از آن‌ چیزی باشد که او گفته است، تابع نظر رهبری خواهد بود.

به گفته این نماینده تهران، این نشان‌دهنده بصیرت هاشمی ست که علیرغم اینکه نظر خاصی دارد، از نظر فقهی، نظر رهبری را با جان و دل می‏پذیرد. در نظام ولایی ما رهبری بالاترین مقام اجرایی است و هرچه بگویند لازم الاتباع است.

غفوری‎فرد با اشاره به اینکه در زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی وزیر کشور بودند، استاندار خراسان بوده است و در زمانی که او رئیس جمهور بود، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، ادامه داد: در تمام مدت همکاری با ایشان می‎دیدم که ایشان همواره نظر رهبری را بر نظر خودشان ارجح می‏دانستند. حتی یکبار گفتند که اگر بدانند در انتهای ضمیر رهبری چه نظری است، همان را انجام می‏دهند حتی اگر حکم و دستوری نداده باشند. /111ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    0 0
    آقای غفوری فرد باید هم این را بگوید کسی که از موسوی حمایت کند باید خودش را هم معیار تشخیص خواص بی بصیرت و با بصیرت بداند راستی چرا با کسانی که می گویند هاشمی خواص بی بصیرت است مصاحبه نمی کنید؟؟ همان طور که غفوری فرد می تواند تحلیل خود را داشته باشد مردم هم می توانند تحلیل خود را داشته باشند
  • بدون نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    0 0
    خاتمی خودش اونور نظام قدم میزنه بای بای میکنه بعد این میگه داخله نظامه