مسئول روابط عمومی سپاه ضمن تکذیب ادعای رسانه دولتی انگلیس در خصوص درگیری فرمانده سپاه و رییس‌جمهور، این گونه خبرسازی‌ها را مضحک و برای تحت شعاع قرار دادن حماسه 9 دی و حوادث مربوط به ربودن و شکنجه عسگری دانست.

سردار رمضان شریف در گفت و گو با فارس، درخصوص انتشار خبری از سوی بی بی سی رسانه دولتی انگلیس به نقل از ویکی لیکس درباره درگیری فرمانده کل سپاه با رییس‌جمهور، ضمن تکذیب آن گفت: این همان رسانه مدعی بی‌طرفی است که حوادث روز عاشورای88 را با ادعای سقوط تهران و حماسه عظیم و چند میلیونی نهم دی را در حد چند صد هزار نفر گزارش کرده بود.

مهم ترین بخش های اظهارات مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران را در ادامه بخوانید:

  • سایت های انگلیسی و صهیونیستی و امریکایی تاکنون در ده‌ها و صدها خبر خود از ارتباط تنگاتنگ و حمایت‌های بی‌شائبه و متقابل سپاه پاسداران و دولت خبر می‌دادند و حتی در مقاطعی به دروغ مدعی بودند که سپاه مخالفان دولت را سرکوب می‌کند. ولی امروز برای حفظ منافع خود ادعای خنده‌دار درگیری فرمانده کل سپاه با رییس‌جمهور را مطرح می‌کنند. کدامیک از این اخبار درست است؟! به نظر می رسد حضور گسترده مردم در دفاع از نظام و رهبری و اضمحلال جریان فتنه مورد حمایت انگلیس و بزرگداشت سالروز حماسه نهم دی تعادل خبر رسانان مغرض و دولتی انگلیس را بر هم زده است.
  • به نظر می‌رسد کسانی که پشت پرده ویکی لیکس قرار دارند، سعی می‌کنند تا با استفاده از شهرتی که این سایت به خاطر اخبار خود به دست‌آورده، اقدام به جریان‌سازی‌هایی مطابق خواسته‌های خود کنند.
  • از آنجایی که این سایت مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌های جهان قرار گرفته و اخبار آن نیز به سرعت از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود، گردانندگان آن می‌خواهند آرزوهای خود را در خصوص نوع تعامل سپاه پاسداران با دولت اصولگرا، در قالب سند منتشر کنند. ولی این آرزو را هم به گور خواهند برد.
  • روشن است که از ابتدای انتشار اسناد ویکی لیکس، یکی از حوزه‌هایی که بسیار مد نظر آنها بوده، موضوع ایران است و به همین دلیل از همان ابتدا اقدام به سندسازی در خصوص دخالت ایران در کشورهای خاورمیانه ازجمله عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین کردند.
  • آنها سعی کردند تا به این بهانه، یک جریان منفی علیه نظام جمهوری اسلامی ایجاد کنند. پس از اعلام حمایت جدی مردم از ولایت فقیه و پیوند محکمی که به بهانه قیام 9 دی میان ملت و رهبری صورت گرفت که منجر به خنثی شدن توطئه های فتنه گران شد، دشمن به دنبال انحراف افکار عمومی در داخل کشور است و از جمله اهداف انتشار چنین خبرهایی در این شرایط، به انحراف کشیدن افکار عمومی است که هرچند این اخبار فاقد هرگونه صحت و وجاهت هستند، اما قدری کمک کرد تا رسانه‌ها توجه بیشتری به گردانندگان سایت ویکی لیکس داشته باشند.
  • هرچند ممکن است برخی اسناد ویکی لیکس خصوصا اظهارات و اسنادی که آنها درباره خودشان مطالبی را منتشر می کنند، صحت داشته باشد، اما به نظر می رسد گردانندگان آن به دنبال بهره‌برداری از اخبار دروغینی هستند که در لابلای دیگر خبرها منتشر می‌شود.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
    0 0
    ما بالاخره نفهمیدیم ویکی لیکس اخبارش درسته یا کذبه ؟ ! شما خبرآنلاینی ها شورشو در اوردین...
  • ایران IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
    0 0
    ای ویکی لیکس فتنه گر....
  • بدون نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
    0 0
    این خبر مال چند هفته پیش بود چرا سپاه الان جواب داده؟