انتشار این اسناد دخالت موساد در ترور محمود مبحبوح، یکی از مسئولان حماس در دبی در ژانویه 2010 را تایید می‌کند.

ضاحی خلفان، رئیس پلیس دبی در گفتگو با خبرنگاران اماراتی گفت: «نامه‌های ویژه اسرائیل که توسط ویکی‌لیکس منتشر شده نشان می‌دهد که سازمان موساد در ترور یکی از رهبران حماس در دبی دست داشته است.»

وی به روزنامه گلف نیوز گفت: «انتشار این اسناد دخالت موساد در ترور محمود مبحبوح، یکی از مسئولان جنبش مقاومت اسلامی حماس در دبی در ژانویه 2010 را تایید می‌کند. انتشار این سند پاسخ قطعانه‌ای به کسانی است که دست داشتن موساد در ترور مبحوح را رد می‌کنند.»

در همین رابطه شبکه الجزیره گزارش داد که جولیان آسانژ روز پنج‌شنبه اعلام کرده است که به زودی اسناد حساسی را درباره جنگ اسرائیل با حزب الله در سال 2006 و ترور مبحوح در دبی منتشر می‌کند.

آسانژ 7 دسامبر توسط پلیس لندن بازداشت شد و 9 روز بعد به قید کفالت آزاد شد و اکنون نیز به صورت اجباری در لندن به سر می‌برد.

با این حال رژیم صهیونیستی همچنان می‌گوید که در ترور مبحوح دست ندارد و پلیس دبی بدون ارائه سندی، موساد را به این ترور متهم می‌کند. این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی نیز تصریح کرده‌اند که موساد عامل ترور مبحوح بوده است.

جسد مبحوح در 20 ژانویه در اتاق یکی از هتل‌های دبی کشف شد و بر اساس ویدئویی که پلیس دبی منتشر کرده 27 نفر در عملیات ترور او دست داشته‌اند. تحقیقات بعدی نشان داد تمامی این افراد با استفاده از گذرنامه‌های تقلبی به دبی آمده و این ترور را انجام داده‌اند.

محمود مبحوح که یکی از رهبران جنبش اسلامی حماس محسوب می‌شد، مسئولیت تامین تسلیحاتی این جنبش را بر عهده داشت. 16246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    1 0
    خبر آنلاین ترسو و سانسور چی! خبر های مربوط به ایران را هم چاپ کن!
  • بدون نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    1 2
    حامد جان حرف حق رو زدی. اما اینجا هر چی به نفع باشه رو میگن. و حتی ذره ایی چیزی که به ضرر باشه رو منعکس نمیکنند. اگه ویکی لیکس دروغ میگه چرا اینجور چیزا رو منعکس میکنید؟اما چیزایی که راجب ایران میگه رو نه؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    0 1
    پس می گفتید که آسانژ با موساد معامله کرده چی شد ؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    0 0
    پس می گفتید که آسانژ با موساد معامله کرده چی شد ؟