شرکت بیش از ۳۵۰ نفر نجاتگر در دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از برگزاری دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر برای بیش از ۳۵۰ نفر نجاتگر، جهت پوشش امدادی طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار کرد: دوره بازآموزی طرح ملی امدادونجات در ده شهرستان استان، برای ۳۳۰ نفر نجاتگر آقا و ۲۵ نفر نجاتگر خانم، با هدف افزایش توانمندی و سرعت عمل در طرح نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد.

وی در ادامه عنوان کرد: این طرح، طبق دستورالعمل سازمان امداد و نجات، از ۱۱ الی سی بهمن ماه سال جاری، برگزار شده که نجاتگران و امدادگران آقا و خانم در این طرح حضور داشته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: طرح ملی بازآموزی امداد و نجات ویژه نوروز ۱۴۰۳، با هدف افزایش سطح آمادگی و توانمندی نیروهای امدادی و سرعت عمل، جهت ارائه خدمات بهتر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ است که در این دوره تخصصی، مباحثی همچون کمک های اولیه، اقدامات پیش بیمارستانی، آشنایی با خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت در صحنه، نحوه رهاسازی و تثبیت خودروها، چرخه پاسخگویی به حوادث به صورت میدانی و کار عملی از طریق انجام سناریوهای مختلف، امداد و نجات در کوهستان و ... را فرا گرفتند.

جلالی گفت: نجاتگران و امدادگران شرکت کننده در این دوره بازآموزی ۱۶ساعته باید بتوانند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند تا در طرح نوروزی و در عملیات های امداد و نجات مشارکت داشته باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =