آموزش و پرورش در عجین کردن فرهنگ شهروندی کمک حال مجموعه مدیریت شهری باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت:آموزش و پرورش باید در عجین کردن فرهنگ شهروندی کمک حال مجموعه مدیریت شهری باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سیف الله رضایی در جلسه کمیسیون مذکور که با محوریت تعامل و همکاری آموزش و پرورش و شهرداری در بحث آموزش شهروندی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در فرایند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال می یابد تنها معلومات و مهارت‌های معلم نیست بلکه ترکیبی از صفات، خلقیات، حالات نفسانی رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می شود،به همین دلیل جایگاه یک معلم بسیار والا است.

وی بر تعامل بیشتر آموزش و پرورش با مجموعه مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می تواند در آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان در راستای حفظ و ثیانت از اموال عمومی شهر مدیریت شهری را کمک کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: آموزش‌های شهروندی از جمله مباحث مهمی است که نیازمند تعامل دو سویه آموزش و پرورش با مجموعه مدیریت شهری است که باید در این زمینه برنامه‌های منسجم و مدونی اتخاد گردد.

رضایی مدارس را بستر فرهنگسازی قوانین اجتماعی دانست و اظهار داشت:آموزش و پرورش و مدارس نقش تاثیرگذاری در فرهنگ سازی شهری دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج به برخی از اقدامات شورای شهر و شهرداری سنندج در راستای اجرای فعالیتهای فرهنگی،آموزشی،تقدیر از برگزیدگان علمی،رفع نواقص عمرانی مدارس اشاره و بر استمرار همکاری بمنظور پیشبرد اهداف و رسالتهای اجتماعی شهرداری تأکید کرد.

وی میزان همکاری ما بین شهرداری و آموزش و پرورش را نقطه عطفی در جهت توسعه‌ فرهنگ شهروندی خواند و افزود:آموزش و انتقال الگوی صحیح شهروندی از دوران کودکی در مدارس باعث نهادینه شدن فرهنگ و تکالیف شهروندی در بزرگسالی می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1834063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =