فرهنگ کار و تعاون از دل فرهنگ عمومی به وجود می‌آید

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ضمن گرامیداشت ۱۴ آبانماه روز فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ کار و تعاون از دل فرهنگ عمومی به وجود می آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری مدیر کل کار کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با بیان اینکه فرهنگ عمومی شامل هنجارها و عادت های یک جامعه است که عملا در بطن خانواده و سپس فضای جامعه در وجود هر فردی شکل می گیرد و به قول رهبر معظم انقلاب در تعیین سرنوشت یک ملت اثرگذار است، اظهار کرد: می بایست با تبیین فرهنگ کار و تعاون در میان جامعه، به تقویت فرهنگ عمومی کمک کرد.

پیشکاری با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه، آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خشونت و... را نشان دهنده کمبود آموزش فرهنگی در میان جوامع ذکر کرد و افزود: خود شناسی، پایبندی به قوانین و مقررات، ارتقای دانش و آگاهی، فراهم کردن بستر آموزش و کسب مهارت و توانمند سازی در عرصه های گوناگون از جمله مواردی است که در بحث فرهنگ عمومی در جامعه موثر بوده و آسیب های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه فرهنگ عمومی حول سه محور فرد، خانواده و جامعه ایفای نقش می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز توجه به فرهنگ عمومی که خاستگاه رفتارهای فردی و روابط اجتماعی، حرکت ها، تلاش‌ها و مشارکت‌های اجتماعی مردم است، بیش از پیش ضروری است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1833634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =