صدور ۱۳۳ مجوز تشکل مردم نهاد جوانان در کرمانشاه/ هدف از برگزاری رویداد «نما» جذب جوانان خلاق و نوآور است

رئیس اداره مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر رویداد ملی نما با اشاره به هدف برگزاری این رویداد برای جذب جوانان خلاق و نوآور گفت: ۱۳۳ مجوز تشکل مردم نهاد جوانان در کرمانشاه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، احسان ماکویی ظهر امروز دوشنبه (۲۴ مهر ماه) در مراسم افتتاحیه رویداد نما «نوآوری مشارکت‌های اجتماعی» که به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی در سالن جلسات هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با رویکرد جدیدی که در وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاد و پس از تصویب قانون اهداف و وظایف وزارتخانه در حوزه جوانان مسئولیت صدور مجوز به تشکل‌های مردم نهاد جوانان بر عهده وزارتخانه گذاشته شد.

وی افزود: بر اساس قانونی که در سال ۱۳۹۹ تصویب و ابلاغ شد تا این لحظه‌ حدود چهار هزار و ۴۲۲ مجوز تشکل مردم نهاد جوانان صادر شده است.

رئیس اداره مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: از این تعداد در استان کرمانشاه ۱۳۳ مجوز به جوانان اهدا شد که در ۶ ماه نخست سال جاری نیز یازده مجوز به این افراد داده شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری جوانان مردم نهاد استان کرمانشاه و میانگین یک به هفت هزار تشکل مردم نهاد در کشور که هدف گذاری شده بود استان کرمانشاه از این میانگین بالاتر است و حدود یک به پنج هزار و ۵۰۰ جوان است.

ماکویی بیان کرد: برنامه‌ریزی که برای برنامه هفتم توسعه اتفاق افتاده این است که برای کل کشور به ازای هر چهار هزار جوان در کشور یک تشکل مردم نهاد جوانان داشته باشیم و این آمار فقط تشکل‌هایی است که برای وزارت ورزش و جوانان مجوز داده می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به سیاست‌هایی که در حوزه مردمی‌سازی دولت اتفاق افتاد و نگاهی که دولت سیزدهم به بحث مردمی‌سازی دارد به تبع آن وزارتخانه و معاونت امور جوانان رویداد ملی نما «نوآوری مشارکت اجتماعی» در حوزه جوانان در سال گذشته برنامه‌ریزی شد و فراخوان آن از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ تیر ماه سال جاری ادامه داشت.

ماکویی ابراز کرد: در این فراخوان ۴۲۲ تیم در گروه جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در کل کشور ثبت نام کردند و بر اساس برنامه‌ریزی قرار شد که در پنج پهنه از کشور این رویداد به صورت منطقه‌ای برگزار شود که شامل استان‌های آذربایجان شرقی، لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و استان اصفهان است.

وی افزود: ۲ پهنه از این رویداد در استان آذربایجان شرقی و لرستان برگزار شده است و در حال حاضر در خدمت استان کرمانشاه در برگزاری رویداد پهنه سوم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری رویداد نما جذب جوانان خلاق و نوآور است که کارهای گروهی و تیمی را فرا گرفته و جذب شوند و در حوزه مشارکت‌های اجتماعی طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: از این جوانان حمایت‌های لازم را داشته و آن‌ها را به دستگاه‌ها و متولیانی که با آن طرح و موضوع شرکت کنندگان مرتبط هستند متصل می‌کنیم و با توجه به برنامه‌ریزی که اتفاق افتاده با استقبال خوبی که از این رویداد در حوزه جوانان شده ما این رویداد را در سال‌های آینده نیز ادامه خواهیم داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1825749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =