بهره‌مندی ٣٨٨٨ کودک از خدمات بهزیستی کرمانشاه   

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سه هزار و ٨٨٨ کودک (تا ١٨ سال سن) از خدمات بهزیستی استان کرمانشاه بهره مند می‌شوند. 

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: کودکان (تا ۱۸ سال سن) تحت پوشش حوزه توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه ۱۰۰ نفر به صورت شبانه روزی، ٢ هزار و ١٨٨ کودک خدمات تحصیلی و ۸۰۰ کودک خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند که در مجموع سه هزار و ٨٨٨ نفر هستند.

وی در خصوص خدمت رسانی به کودکان نیازمند درمان، افزود: خدمات توانبخشی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، برخورداری از خدمات بیمه سلامت، پرداخت کمک هزینه درمان بر اساس مستندات پزشکی و درمانی، خدمات دندانپزشکی، خدمات تخصصی کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی و ورزشی از جمله خدماتی است که به این کودکان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۹۷۹ کودک (نوزاد تا ۱۸ سال) شامل ۱۵۹ نفر زیر ۶ سال و ۸۲۰ نفر بین ۶ تا ۱۸ سال عضو خانواده‌های زن سرپرست هستند و بیش از سه هزار و ٧٠٢ کودک چند قلو عضو خانواده‌های دارای فرزند چند قلو هستند.

وی گفت: در خانواده های فوق کودک با بیماری سخت علاج وجود دارد که تعداد آن‌ها زیاد نیست اما هزینه های گزاف مالی و روحی روانی برای خانواده ها دارد که تعداد این کودکان ١٢ نفر است.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت اثبات سخت علاج بودن در سامانه به همین نام که مربوط به وزارت بهداشت است ثبت خواهند شد و بخش بسیاری از هزینه های آنان رایگان و یا با تخفیف است و بخشی نیز از منابع اعتبار درون و برون سازمانی تأمین می‌شود.

وی تأکید کرد: تعداد دانش آموزان خانواده های زن سرپرست ۸۲۰ نفر و خانواده های چند قلو بیش از ۳۶۹ نفر است که بخشی از هزینه ها از منابع اعتبار درون و برون سازمانی و بخشی از محل خیرین تأمین می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1823220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =