دسترسی آسان به مواد مخدر عامل مهم بازگشت به اعتیاد/ «پازک» با هدف توانمندسازی زنان دارای همسر معتاد در کرمانشاه اجرا می‌شود 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: یکی از دلایل بازگشت به اعتیاد در دسترس بودن مواد مخدر و لذتی است که اولین مصرف به فرد می‌دهد و همواره به دنبال آن لذت است. 

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: برخی از فعالیت‌های بهزیستی در بخش پیشگیری از اعتیاد «آموزشی» است در همین راستا برنامه «پازک» آموزش زنان دارای همسر معتاد با هدف توانمندسازی این زنان به منظور پیشگیری از ابتلا خود و فرزندانشان به اعتیاد اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح «ارتقاء توانمندی‌های شناختی، رفتاری در محلات آسیب خیز» برای افراد با سنین ۱۵ الی ۳۵ سال و با هدف توانمندسازی آن‌ها در حوزه مهارت‌های زندگی، ارتباطی، افزایش تاب آوری و افزایش مهارت «نه گفتن» برای ١۴ گروه اجرا می‌شود که با اخذ اعتبارات به تعداد این گروه‌ها افزوده خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح «کیان» هم آموزش پیشگیری از اعتیاد در محیط کار ویژه کارکنان ادارات است و برنامه کارگاه رسانه‌ای و پیشگیری از اعتیاد نیز در ۶ ماهه دوم امسال اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: این کارگاه رسانه‌ای یک کمپین آگاه سازی است که از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای، مجازی، بروشور، پوستر و بنر پیام «والد آگاه فرزند ایمن» را به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف از اجرای این طرح این است که خانواده‌ها با دوستان فرزندان خود آشنا شوند و نظارت بیشتری بر روی دوستان فرزندان خود داشته و مهارت‌های دوستیابی را به آن‌ها آموزش دهند.

این مقام مسئول در خصوص عوامل اثرگذار بر بازگشت افراد بهبود یافته به اعتیاد بیان کرد: یکی از دلایل بازگشت به اعتیاد در دسترس بودن مواد مخدر و لذتی است که اولین مصرف به فرد می‌دهد و همواره به دنبال آن لذت است.

شهبازی در خصوص نحوه رفتار خانواده‌ها با فردی که اعتیاد خود را ترک کرده، افزود: حمایت خانواده بسیار مهم است و برای جوانان و نوجوانان باید یک فعالیت جایگزین ایجاد شود و علاوه بر خانواده حمایت‌های اجتماعی هم از این افراد ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تأکید کرد: بخش دیگری از فعالیت‌های بهزیستی در این راستا از طریق مؤسساتی است که توسط سازمان بهزیستی آموزش دیده و در جامعه به عنوان بازوهای کمکی بهزیستی عمل می‌کنند و نقش مهمی دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1819922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =