«وقف» راهکاری برای توزیع ثروت در جامعه است 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: وقف راهکاری برای توزیع ثروت در جامعه و ممانعت از تمرکز آن است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز (یکشنبه ١۶ مهر ماه) در همایش یاوران وقف که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که ارزش مالی ندارد قابلیت وقف نیز ندارد وقف از ابتدای اسلام تا کنون انجام شده و امروز دنیا به آن نیاز پیدا کرده است.

وی افزود: در گذشته هنگامی که در پی دریافت ضمانت اجرایی برای یک کار خیر بودند یک فرد را تعیین و از او تقاضا می‌کردند مال را در یک راه مشخص صرف کند و غیر قابل تصرف بودن آن را تضمین می‌کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: راهبرد اصلی اسلام این است که ثروت متمرکز نباشد و بین اعضای جامعه تقسیم شود دین اسلام مخالف ثروت نیست اما تمرکز ثروت را در یک نقطه نکوهش می‌کند.

این مقام مسئول تشریح کرد: وقف برای این است که ثروت بین تمام افراد جامعه توزیع شود لذا باید به افراد آموزش بدهیم و در وقف آن‌ها مداخله کنیم.

وی افزود: رویکرد امروز باید با توجه به آینده باشد و نیاز ۵۰ سال آینده اجتماع را لحاظ کرد لذا حوزه اجتماعی با مداخله اجتماع مدیریت می‌شود و با کمک مسئولین به صورت مقطعی حل می‌شود.

وی گفت: در گذشته مداخلات اجتماعی بیشتر و مشکلات نیز کمتر بوده است که موضوع حائز اهمیتی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اقدامات رسانه‌ای و تبلیغاتی در حوزه وقف کم است و تبلیغ و تشویق مردم باید همراه با آموزش باشد اوقاف راه‌ها را مشخص می‌کند و باید به یاوران وقف بیاموزد چگونه می‌توان وقف کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1822479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =