شناسایی ۲۱۵ هزار و ۸۵۸ نفر سالمند در لرستان از طریق سامانه سیب

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ابتدای سال جاری ۲۱۵ هزار و ۸۵۸ نفر سالمند از طریق سامانه سیب شناسایی شدند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر مریم کوشکی با اشاره هفته ملی سلامت و تکریم سالمندان گفت : شعار امسال هفته تکریم سالمندان تحقق وعده‌های اعلان جهانی سالمندان انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: در ابتدای سال جاری، ۲۱۵ هزار و ۸۵۸ نفر معادل ۱۱/۴۵ درصد سالمند از طریق سامانه سیب شناسایی شده‌اند که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار دارند و خدمات بهداشتی دریافت میکنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به خدمات ارائه شده به سالمندان در مراکز بهداشتی، گفت: این خدمات شامل ارزیابی فشارخون، دیابت، تغذیه، کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم و خطرسنجی سقوط و عدم تعادل میباشند.

دکتر کوشکی ادامه داد: این خدمات در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌ها به سالمندان ارائه میشود.

وی با بیان اینکه سالمندی سالم یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است، اظهار داشت: تحرک و فعالیت فیزیکی متناسب با شرایط بدنی سالمندان، دوری از دخانیات و تغذیه سالم و کافی از جمله مواردی هستند که در دوران سالمندی از اهمیت بالایی برخوردارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: همچنین خواب کافی در طول شبانه‌روز، یادگیری مهارت‌ها و بهبود ارتباطات اجتماعی در زمینه بهبود و حفظ سلامت روان تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر کوشکی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در راستای هفته ملی سالمند و فعالیت های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی‌های مربوطه انجام شده و امید است، این اقدامات در راستای افزایش ارتقا آگاهی این قشر و حفظ سلامتی آنها موثر باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1820094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =