شهدای هشت سال دفاع مقدس در مسیر سربلندی ایران اسلامی گام برداشتند

امام جمعه کرمانشاه گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس در مسیر سربلندی ایران اسلامی گام برداشته و قدم در راه شهادت گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: همه شما را به تقوا و پرهیزگاری توصیه می‌کنم که تنها سرمایه انسان است و به صورت همه جانبه با انسان همراه است.

وی افزود: در خصوص روز شهادت امام حسن عسکری (ع) چند روایت وجود دارد اما بر اساس تأکید علما شیعه و اهل سنت هشتم ربیع الاول معتبرتر است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: لقب ایشان عسکری است زیرا خود و پدر بزرگوارشان همیشه تحت نظر بودند و در این مدت کوتاه همواره گرفتار بودند.

وی تشریح کرد: عمر امام حسن عسکری (ع) ۲۸ سال و مدت امامت ایشان ۶ سال بود و در تمام عمر زیر نظر بودند و به صورت محدود روایاتی از ایشان باقی مانده است.

امام جمعه کرمانشاه اذعان کرد: امام حسن عسکری (ع) با پنج الی ۶ حاکم عباسی زندگی کرده و به دست معتمد عباسی به شهادت رسید و سفارش ایشان به شیعیان و مسلمین پیشه کردن تقوای الهی است.

وی در ادامه تشریح کرد: بنابر سخنان مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس با دنیا مقابله کردیم پس امروز هم برای حل مشکلات تلاش و توان خود را به‌ کار بگیریم و با مردم صادقانه رفتار کنیم.

آیت‌الله علما عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) سفارش به صدق حدیث و صدق هنگام سخن گفتن و امانت دار بودن می‌کند که امانت داری معنای وسیعی دارد.

وی گفت: امام حسن عسکری (ع) به همه فرمایش می‌کند طول سجود داشته باشید و با دیگران از جمله همسایه ها خوش برخورد باشید.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: اسلام برای این ارزش‌ها آمده و شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز برای این ارزش‌ها قدم در راه شهادت گذاشتند که امروز ایران و قرآن در سازمان ملل مطرح است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1816261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =