کنترل بیماری سالک در استان کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماری سالک در استان کرمانشاه کنترل می‌شود. 

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه اظهار کرد: مرکز بهداشت استان کرمانشاه با همکاری مراکز بهداشت شهرستان‌های استان هر ساله اقدام به فعالیت‌هایی در راستای کنترل و پیشگیری بیماری می‌کند.

وی افزود: در استان کرمانشاه سه شهرستان سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین دارای انتقال محلی بیماری سالک هستند و هر ساله مواردی از بیماری سالک در شهرستان‌های مذکور بروز می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: جونده کشی، مه پاشی و سم پاشی که در کاهش بیماری موثر بوده است انجام شده است.

وی گفت: امسال با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی و اهمیت حفظ سلامت زائرین این اقدامات با جدیت و دقت بیشتری انجام گرفت.

شکیبا با اشاره به مهمترین اقدامات در راستای کنترل بیماری سالک خاطرنشان کرد: طرح موضوع بیماری سالک در هیئت رئیسه دانشگاه به منظور تأمین اعتبار برنامه کنترل سالک (تصویب مبلغ یک میلیارد تومان و پرداخت از طرف دانشگاه به شهرستان‌های مذکور) انجام ‌شد و طرح موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان های مذکور به منظور استفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی و شهرداری در امر مبارزه با مخزن و ناقل بیماری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مبارزه با ناقل بیماری (پشه خاکی) از طریق سم پاشی ابقایی در ۵٢ روستای کانون بیماری، مبارزه با مخزن بیماری (موش صحرایی) از طریق جونده کشی در حاشیه ۵٢ روستا و سه شهر کانون بیماری به شعاع یک هزار متر اطراف کانون‌های مذکور انجام شد.

شکیبا تأکید کرد: مه پاشی بر روی نخاله های ساختمانی ۵٢ روستا و سه شهر کانون بیماری، آموزش و اطلاع رسانی به جمعیت تحت پوشش در خصوص استفاده از پشه بند و توری درب و پنجره و پوشاندن نقاط باز بدن در هنگام مراجعه به بیرون از منزل به خصوص هنگام کار در مزرعه و زمین‌های کشاورزی و تشدید نظام مراقبت بیماری، شناسایی و درمان به موقع بیماران در این راستا انجام می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1802207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =