پرداخت ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر کرمانشاهی از سال ۱۴۰۱ تاکنون

 مدیرکل امور عشایری کرمانشاه گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا الان حدود ۴۳ میلیارد تومان به تسهیلات به عشایر پرداخت شده و حدود۵۵۰ نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

علی‌جعفر رضایی در گفتگو با خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: بخشی از این تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی بوده تحت عنوان دامدار کارت حدود ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از این طریق ۴۰۲ نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: یازده میلیارد تومان هم از محل بند (ب) ماده ۵۲ صندوق توسعه ملی بوده که ۱۰۰ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه تصریح کرد: در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی مرتعی وجود دارد که حدود ۶۰ درصد (۹۰۰ هزار هکتار) آن در اختیار عشایر است.

تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کرمانشاهی

وی گفت: با توجه به اینکه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک در اختیار دارند که سالانه حدود ۱۲ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: عشایر جامعه مولد بوده و شغل اصلی آن‌ها دامداری و گله‌داری است و ۳۰ درصد نیازهای پروتئین استان را تأمین می‌کنند.

رضایی عنوان کرد: بارها با اداره کل میراث فرهنگی مکاتبه کرده‌ایم و در صدد هستیم که به صورت مستقیم نمایشگاهی در استان برگزار کنیم که صنایع دستی عشایر مستقیما به دست مردم برسد و کمکی به معیشت خانوار باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1801852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =