کشف 6 کانتینر کالای قاچاق قبل خروج از گمرک/جزییات تازه ترین کشف کالاهایی که مشکوک بود

مامورین گمرک شهید رجایی بندر عباس با استفاده از قابلیت های سامانه جامع گمرکی و همکاری سازمان های نظارتی 6 دستگاه کانتینر کالای قاچاق را قبل از خروج از گمرک کشف کردند.

 نماينده يك شركت بازرگاني كه با استفاده از كارت بازرگاني موسوم به اجاره اي(يكبار مصرف) ابتدا نسبت به اظهار دو دستگاه كانتينر كالا تحت عنوان كوكوپيت اقدام و كليه اطلاعات اظهاري به همراه مدارك و مستندات در سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي ثبت مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین كارشناس گمرك به هنگام بررسي اطلاعات الكترونيكي ثبت شده در سامانه جامع گمركي به نوع كالاي اظهاري مشكوك شده وبه همين خاطر از طريق سامانه جامع گمركي اعلام مي‌كند محموله را جهت اسكن به مسير دستگاه ايكس‌ري (X-Ray) كانتينري هدايت نمايند. ليكن نماينده صاحب كالا با اتلاف وقت مانع از انجام وظيفه بارشمار و كارشناس گمرك مي گردد كه اين عمل نماينده صاحب كالا باعث تشديد ظن و گمان ماموران گمرك گرديده و به همين خاطر كارشناس گمرك با دقت كافي موضوع را بررسي و اعلام مي كند تا كانتينر دوم نيز بطور كامل تخليه و جهت بازرسي به سمت سكو هدايت شود. پس از عبور كانتينر از ايكس‌ري و بازرسي فيزيكي از محموله مشخص مي‌شود كالاي مورد بررسي با اطلاعات اظهاري در سامانه جامع گمركي مطابقت نداشته و كالاي اظهاري با كالاي موجود در كانتينر مغاير و متفاوت است.

در همين راستا بلافاصله ساير اظهارنامه‌هاي در جريان صاحب كالا نيز از سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجاري گمرك فراخوان و مشخص مي گردد اظهاركننده با ارايه اسناد خلاف واقع و جعل كليه اسناد خريد و حمل، كاغذ ديواري و كاغذ روزنامه را با اظهار خلاف به‌عنوان كوكوپيت با مأخذ حقوق ورودي بسيار نازل تر از حيث ارزش و تعرفه اعلام نموده كه از اين طريق ضمن خارج نمودن محموله بدون رعايت تشريفات قانوني ،حقوق و عوارض دولت را نيز صحيح و كامل پرداخت ننمايد. لازم به توضيح است كه كوكوپيت به تراشه هاي درخت نارگيل اطلاق مي شود كه جهت افزايش رطوبت خاك گلخانه اي كاربرد دارد.

طبق اقدامات انجام شده و تاكنون براساس اطلاعاتي كه از سامانه جامع گمركي استخراج گرديده، پرسنل خدوم گمرك شش دستگاه كانتينر كالاي قاچاق موجود در محوطه انبارهاي بندر شهيدرجايي را از اين شركت بازرگاني كشف كرده‌اند. همچنين گزارش وقوع جرم توسط گمرك شهيدرجايي بندرعباس به مرجع قضايي منعكس و در حال پيگيري است. ضمنا به منظور شناسايي اموال و انبارهاي شركت يادشده موضوع با جديت در دستور كار گمرك و سازمان هاي نظارتي قرار دارد 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 4
    با سلام.در این اطلاع رسانی متاسفانه به این مساله مهم توجه نشده که فرد متخلف لزوما مامور شرکت های طرف قرارداد نیست، بلکه می تواند کاملا خودسرانه عمل کند، در حالیکه شرکت های طرف قرارداد هیچگونه اطلاع و موافقتی با تخلف های مالیاتی و گمرکی وی نداشته باشند.درواقع در شرایطی که کشور در موقعیت حساسی به خصوص از نظر اقتصادی قرار دارد، انتظار می رود دولت و رسانه ها در کنار هم باعث دلگرمی و تشویق فعالان اقتصاد و تجارت کشور شوند، نه اینکه اگر فردی خودسرانه در گوشه ای تخلفی کرد به تمام فعالان یک صنف کاغذ و کاغذ دیواری تسری داده و موجب ضربه زدن به اقتصاد و اشتغال ملی گردد. با تشکر
  • نماينده IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    5 0
    اولاً كه نماينده اين شركت ها بدون اجازه و هماهنگى صاحبان اين شركت ها كارى نمى كنند.ثانياً صاحبان اين شركت ها اينقدر بى اطلاع هستند كه بارنامه ها و برگه هاى ترخيص كالاى خودشان را نمى بينند كه به جاى كاغذ ديوارى نوشته شده كوكوپيت لطفاً با اين توجيهات به شعور و فهم مخاطبان توهين نكنيد اين افراد هم عملاً در حال ضربه زدن به اقتصاد كشور با قاچاق كالا بوده اند نه خدمت.پس بهتر است جرم و مجازات خود را بپذيرند.
  • نماينده A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    3 1
    درود بر عزيزان دلسوز در گمرك كه با هوشيارى و هوشمندى دستان قاچاق و قاچاقچيان اين چنينى كه براى سو استفاده خود به اقتصاد كشور و توليد داخلى ضربه مى زنند را قطع مى كنند و از مسئولين تقاضا داريم به شديدترين شكل با اين عوامل اخلال در اقتصاد كشور برخورد و مجازات نمايند تا درس عبرتى براى سايرين گردد.