فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: مأموران انتظامی هرمزگان 210 کانتینر قاچاق به ارزش 190 میلیارد تومان در استان کشف کردند که این بزرگترین باند قاچاق کالاست که پس از انقلاب در کشور شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سردار عزیز الله ملکی در نشست خبری در بندرعباس، افزود : در اجرای فرامین مقام معظم رهبری ، تدابیر فرماندهی ناجا و تشکیل قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق ، برخورد قاطع با باندها و شبکه های سازمان یافته قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت : این باند قاچاق در قالب شرکت های کاغذی که وجود خارجی نداشتند با جعل اسناد و پلمپ های تقلبی جعلی اقدام به واردات کالا از مبادی رسمی کشور می کردند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان افزود : پس از کشف محموله های این باند ، افراد اصلی از شهرهای مشهد ، اصفهان ، شیراز و تهران برای همفکری برای حل این مشکل به بندرعباس آمدند که پلیس از فرودگاه بندرعباس تا محل اختفا آنها را تحت نظر داشت و پس از حضور همگی در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی تمامی این افراد دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان افزود : در این رابطه 17 نفر از قاچاقچیان و 23 نفر از افرادی که با سازمان های مرتبط با واردات کالا در کشور همکاری داشتند دستگیر شدند.

وی افزود: این کانتینرها حامل ظروف شیشه ای ، لوازم خانگی ، اسباب بازی و لوازم خودرو بود و فرد باند اصلی به نام (م- ف) یکی از بازاریان تهران است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =