مقاوم‌سازی 14 هزار واحد مسکن روستایی در نهاوند

در شهرستان نهاوند 23 هزار خانوار در حدود 19 هزار و 500 واحد مسکونی اسکان دارند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از نهاوند ؛ کریم حمیدوند، فرماندار این شهر که در همایش دهداران در نهاوند سخن می گفت با اعلام مطلب فوق و با اشاره به کمبود 3 هزار و 470 واحد مسکن روستایی در نهاوند، گفت: حل این مشکل را باید در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: از سوی کمیته امداد 10 و نیم میلیون تومان و از طرف بنیاد مسکن 2 میلیون تومان کمک بلاعوض جدا از تسهیلات 20 میلیون تومانی به مددجویان پرداخت می‌شود.

حمیدوند تصریح کرد: به معلولان تحت پوشش بهزیستی نیز توسط بهزیستی 6 میلیون تومان، توسط بنیاد مستضعفان 10 میلیون تومان و از سوی بنیاد مسکن 2 میلیون تومان بلاعوض برای ساخت مسکن روستایی جدای از تسهیلات 20 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز در این جلسه از خدمات ارزشمند بنیاد مسکن قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: نهاوند بر روی کمربند زلزله قرار دارد به همین دلیل باید در تخصیص اعتبارات مناسب برای مقاوم‎سازی مساکن روستایی این شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

حسن بهرام‌نیا بهسازی روستاها را زمینه‌ای برای رغبت بیشتر روستاییان به منظور ماندگاری در روستاها دانست و افزود: میزان مهاجرت روستاییان در شهرستان نهاوند به شهر معکوس شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =