هفته پیش و در پی سفر رئیس فدراسیون هندبال کشورمان به چهارمحال و بختیاری برای حضور در مجمع سالیانه هیات استانی زمزمه های برگزاری اردوهای تیم ملی در شهرکرد شنیده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان استان ، پس از رایزنی های مختلف، فدراسیون از آمادگی خود برای برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی در شهرکرد خبر داد و بر اساس مکاتبات و آمادگی هیات استانی، مقدمات اولیه توسط هیات هندبال استان و اداره کل ورزش و جوانان برای میزبانی این اردو از تاریخ 2 الی 7تیرماه انجام شد.
یکی از نکات قابل توجه در این اردو، حضور یک نماینده از استان در این اردو بود و امیدواری هایی برای حضور ورزشکاران بیشتری از استان با توجه به میزبانی حضور مربیان تیم ملی نیز رو به افزایش بود.
بر اساس رایزنی های هیات استانی، مقرر بود امکانات خوابگاه، سالن تمرین و استخر یکی از مجموعه های دولتی با قیمت حدود 100میلیون ریال در اختیار تیم ملی قرار گیرد در حالیکه مسئولین ورزش استان و ورزشکاران بسیار مشتاق هندبال در حال تهیه مقدمات این میزبانی بودند، اما تماس بدون هماهنگی و کاملا غیر مرتبط مسئول امور تربیت بدنی و ورزش آن مجموعه دولتی با رئیس فدراسیون هندبال کشورمان تمامی این زحمات را به هدر داد.
بر اساس اعلام فدراسیون هندبال، مسئول مربوطه ضمن تماس با رئیس فدراسیون علی رقم صحبت های اولیه هیات با آن دستگاه و مذاکرات متعدد، مبلغ بسیار بالای 300 میلیون ریال را برای میزبانی این اردو مطالبه کرده و همین مسئله موجب شد تا برگزاری اردو در شهرکرد لغو گردد.
بلافاصله پس از لغو اردو در استان، استان یزد میزبانی اردو را بر عهده گرفت و در حال حاضر اردوی تیم ملی هندبال کشورمان به میزبانی استان یزد با حضور 2 بازیکن از این استان در جمع ملی پوشان، زیر نظر مربیان تیم ملی در حال برگزاری است...
آنچه در این موضوع به چشم می آید متاسفانه نگاه صرفا مادی بعضی مسئولین به ورزش و موقعیت های مالی میزبانی بدون در نظر گرفتن اثرات بی شمار این میزبانی ها در ارتقاء جایگاه ورزش استان و استفاده جوانان، ورزشکاران و مربیان استانی از تجربیات ارزشمند این میزبانی است.
تمامی اهالی ورزش بر این نکته اتفاق نظر دارند که میزبانی رقابت های ملی، اردوهای تدارکاتی و آمادگی تیم های ملی و حتی تیم های حاضر در لیگ های برتر یکی از مولفه های پیشرفت رشته های مختلف ورزشی است که میتواند اثرات بسیاری بر ورزش استان داشته باشد و امیدورایم با مشارکت و همراهی دستگاه هایی که امکانات مناسبی برای این امر دارند، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
استان چهارمحال و بختیاری در گذشته از سهم بالایی در استعداد یابی هندبال و از مدعیان قهرمانی کشور بوده که امیدورایم با همراهی با بسترسازی مناسب شاهد روزهای اوج هندبال در این استان باشیم.
این استان در دهه 60 که روزهای خوش مردان طلایی هندبال ایران بود، شهرکرد یکی از نقاط هندبال خیز کشور نام گرفت که پیروزی در این شهر برای هر تیم، کاری دشوار بود.
آن روزها که باشگاه های صنعتی هنوز در این رشته سرمایه گذاری نکرده بودند، بازیکنان نیز خبری از دستمزدهای میلیونی نداشتند، بدنه اصلی تیم ملی هندبال ایران را جوانانی تشکیل می داد که کمترین امکانات را داشتند.
هندبال چهارمحال و بختیاری در دهه 60 آنقدر در بین جوانان طرفدار داشت که حتی تا کنار خط زمین بازی ،تماشاگران مشتاق روی زمین آسفالت نشسته بودند و نظاره گر هنر نمایی مردان طلایی هندبال ایران بودند.
اما نکته دیگر این است که آیا اداره کل ورزش و جوانان با امکانات فعلی و با توجه وجود بیش از 450 هیات ورزشی در استان و جمعیت بالای 30هزار بیمه شده ورزشی این استان قطعا نمی تواند به تنهایی بار سنگین ورزش را به دوش بکشد.
در کنار این مسئله آنچه ورزش استان را در برگزاری میزبانی ها آزار می دهد، تکمیل نبودن ساختمان هتل(خوابگاه) ورزشکاران استان علی رقم گذشت سالیان متوالی از آغاز ساخت آن است.
ساخت این پروژه از سال 1383 در زمینی به مساحت 4650 متر مربع در شهرکرد آغاز و در سال 1385 مرحله اول ساخت این مجموعه ورزشی متوقف شد.
متاسفانه نبود اعتبارات مشکل اصلی استان ما در توسعه ورزش همگانی و زیرساخت های ورزش است و همین امر باعث شد تا ساخت این مجموعه به مدت 9 سال متوقف شود و این درحالی است که تاکنون برای اجرای فاز اول این پروژه اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 240 میلیون ریال هزینه شده و برای تکمیل این مجموعه نیازمند 30میلیارد ریال هزینه هستیم تا ظرف2سال آینده این مکان با امکانات بالا شامل سویئت های اختصاصی، سالن تمرینی، امکانات آموزشی و... تکمیل گردد.
امیدورایم با همت و حماین مسئولین استانی و رایزنی بیشتر متولیان ورزش و جوانان در سطح ملی و استانی شاهد حل ریشه ای این مشکل باشیم.
گفتنی است تاکنون چندین اردوی ملی و تیم های لیگ برتر به علت موارد ذکر شده در استان لغو گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =