استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ کنتور هوشمند حجمی بر روی منابع آب سطحی این استان نصب می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، قاسم سليماني دشتكي در شوراي مديريت منابع آب و حفاظت كيفي زاينده رود اظهار داشت: براي نصب اين تعداد كنتور هوشمند حجمي، ۵۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي تأمين شده است.

وي تأكيد كرد: مسايل اساسي مربوط به حوزه آب در چهارمحال و بختياري رفع شده و اكنون در مسير عادي قرار گرفته است. سليماني دشتكي با اشاره به وجود خشكسالي هاي مستمر چهارمحال و بختياري در ساليان اخير افزود: علاوه بر احداث ۱۶ مجتمع آبرساني در نقاط مختلف استان در مدت فعاليت دولت يازدهم اما هنوز هم بسياري نقاط اين استان با مشكل تأمين آب آشاميدني مواجه است.

وي تصريح كرد: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار شده تا شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي تا دو هفته ديگر نسبت به انجام مطالعات تأمين آب آشاميدني نقاط مختلف شهري و روستايي داراي مشكل در چهارمحال و بختياري مانند شهرهاي شهركرد، بروجن و سردشت و روستاهاي بخش خانميرزا اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: تغيير الگوي كشت به سمت گياهان كم آب بر و ديم مانند گل محمدي، گياهان دارويي و توسعه باغات در زمين هاي شيبدار مي تواند در مديريت منابع آب مؤثر باشد. وي رعايت حريم و بستر رودخانه در نقاط مختلف چهارمحال و بختياري را ضروري اعلام و اضافه كرد: به همين منظور بايد تمامي ساخت و سازهاي غيرقانوني و خلاف در اين مناطق تخريب و جمع اوري شود.

سليماني دشتكي عنوان داشت: شركت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري بايستي تمامي مجتمع هاي پرورش ماهي غيرمجاز را شناسايي و ضمن معرفي آنان به مراجع قضايي، نسبت به اجراي قانوني در اين زمينه اقدام كند. وي در بخش ديگري از سخنان خود به توافق با رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور در خصوص اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب در برخي روستاهاي چهارمحال و بختياري اشاره و اظهار كرد: پس از اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب، شركت آب و فاضلاب روستايي استان نيز نسبت به احداث تصفيه خانه اقدام مي كند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: براي اجرايي شدن اين توافق، به صورت پايلوت عمليات اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب در پنج روستاي استان با مشاركت مردم آغاز مي شود.

وي به ضرورت اجباري شدن تفكيك زباله از مبداء در شهرها و روستاهاي چهارمحال و بختياري اشاره و بيان كرد: در مرحله نخست اين طرح در ۹ روستا از شهرستان هاي ۹ گانه استان، در فرخشهر از توابع شهرستان شهركرد و در يكي از محله هاي شهركرد اجرا خواهد شد.

سليماني دشتكي يادآور شد: پس از كسب نتايج لازم و در صورت موفقيت در اجراي طرح تفكيك زباله از مبداء، اين طرح در در بقيه شهرها و روستاهاي چهارمحال و بختياري اجرا مي گردد.

وي عنوان كرد: تأمين زيرساخت هاي لازم در مناطق گردشگري چهارمحال و بختياري به منظور جلب و جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي بايد به صورت ويژه از سوي مسوولان دستگاه هاي اجرايي متولي پيگيري شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =