بنیامین شش ساله از تل‌آویو

نتانیاهو می‌گوید هلوکاست پیشنهاد مفتی قدس بوده است. اما دستور هلوکاست دست کم ۱۲۳ روز پیش از دیدار هیتلر و مفتی قدس صادر شده است.

پیوند میان نازیسم و صیونیزم پیوندی راهبردی نیست که بر سرش بحث کنیم. نازیسم و صیونیزم هر دو شاخه‌های یک ایدئولوژی هستند؛ نژادپرستی. وقتی به برتری یک نژاد یا فرودستی یک نژاد قائل باشی چه فرقی می‌کند که آلمانی باشی یا یهودی؟ سیاه و یهودی را پست بدانی یا سیاه و مسلمان را؟ نگاه نژادپرستانه بن و بنیان نازیسم و صیونیزم است. این بسیار مهم‌تر است از این که پیوندهای راهبردی پنهان و تاریخی میان این دو را بازیابی کنیم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صیونیستی روز سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ در کنگره‌ی جهانی صیونیستی سخنرانی کرد و واضحاً تلاش کرد با متهم کردن فلسطینیان لکه‌ی ننگ هلوکاست را از دامن هیتلر بزداید. او گفت «هیتلر اول نمی‌خواست یهودیان را نابود کند؛ می‌خواست اخراجشان کند. حاج امین الحسینی [مفتی قدس] نزد هیتلر رفت و گفت "اگر اخراجشان کنی همه می‌آیند اینجا [فلسطین]". هیتلر پرسید "پس باید چه کارشان کنم؟" حسینی گفت "آتششان بزن".»

البته این کشف تاریخی را باید به نام شخص نتانیاهو سند زد. کسی پیش از او مدعی نشده بود که هلوکاست ابتکار مفتی قدس بوده است. فقط یک مشکل کوچک برای این کشف بزرگ تاریخی نتانیاهو وجود دارد. هیتلر و حاج امین الحسینی در دسامبر ۱۹۴۱ با هم دیدار کردند (۱۰ آذر ۱۳۲۰ - ۱۰ دی ۱۳۲۰) اما نامه‌ی گورینگ درباره‌ی «راه حل نهایی» (کشتار یهودیان اروپا) تاریخ ۳۱ جولای ۱۹۴۱ (۹ مرداد ۱۳۲۰) دارد؛ یعنی دست کم ۱۲۳ روز پیش از دیدار هیتلر با مفتی قدس.

البته دولت آلمان در روز چهارشنبه ۲۹ مهر اعلام کرد که مسئولیت کشتار یهودیان با رایش سوم است نه با فلسطینیان. قبلاً نقاشی بنیامین شش‌ساله از تل‌آویو را در سازمان ملل دیده بودیم، امسال در سازمان ملل سکوت تئاتریش را دیدیم و حالا در کنگره‌ی جهانی صیونیزم تاریخ‌نگاری‌هایش را.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا نعمتی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    15 1
    مسئله اینه که همه می دونن این احمق دروغ می گه اما به محض اتمام صحبتهاش اون حرفها رو به عنوان سندی غیرقابل انکار قبول می کنند. اینها انگار همه رو سحر کرده اند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    17 2
    عنوان خبر خیلی جالب بود
  • حسن A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    4 4
    در صفحه ویکیپدیای فارسی متاسفانه همین حرفای نتانیاهو تکرار شده لطفا کسانی که وارد هستند این صفحه را ویرایش کنند.
  • شمس تبریزی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    10 3
    حضرت علیانی این موضوع کشتار یهودیان و نامه گورینگ که شما بهش اشاره می کنید چیه؟ بله خیلی از آنها را بازداشت و به اردوگاه ها فرستادند و در آنجا یا در اثر بیماری و یا کار طاقت فرسا جان سپردند اما پژوهشهای تاریخی نشان میده که نه کشتار با گاز صحت داشه و نه کوره های آدم سوزی. آقاجان شما منبع موثق یا کتابی که توسط برادران ژنی نتانیاهو نوشته نشده باشه و نویسنده بی طرف باشه سراغ دارین که بگوید ما مدارک مستند درباره کشتار با گاز و کوره در اختیار داریم؟ بی زحمت اگر مقدور بود در این موضوع هم بعدا مقالاتی منتشر بفرمایید تا ما هم استفاده کنیم. مقالات احتمالی شما در این مورد اگر با ذکر منبع باشه که خیلی سپاسگزار خواهم شد. عزت زیاد و خدانگهدارتان
  • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    5 3
    مقاله مفیدی بود. ممنون
  • بی نام IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    5 4
    جالب بود. ممنون
  • سارا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    12 4
    نتانیاهو احمدی نژاد اوناس.
  • امير A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    11 1
    در خوشبينانه ترين حالت ميتوان گفت، نويسنده ي محترم، بدون اطلاعات كافي تاريخي و صرفا درجهت تحقير نتانياهو، دست به قلم برده است. اما: ١ در نامه مورد نظر كه گورينگ به هاردريش نوشته، هيچ اشاره يي به كشتار يهوديان نشده است. توجه كنيد كه درصورت وجود چنين موردي، حتما در كيفرخواست وي در دادگاه نورنبرگ به آن اشاره ميشد. ٢ به دشمني حاج امين الحسيني با يهوديان، در منابع مختلف تاريخي اشاره شده است. وي در "۳۰ آبان ۱۳۲۰/ ۲۱ نوامبر ۱۹۴۱، درباره حمایت از استقلال کشورهای اسلامی و مبارزه با صهیونیسم، با هیتلر مذاکره کرد." ٣ احتمال تاثيرپذيري هيتلر از امين الحسيني را نمي توان قاطعانه رد كرد. ٤ تنها موردي كه ميتوان قطعي نظر داد، تفكر داعشي نتانياهو است، تفكري كه اين روزها در خاورميانه موج ميزند...
    • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      7 7
      خوب است که شما خوش‌بینانه‌ترین حالت رو در نظر گرفتید نه بدبینانه‌ترین را. و گر نه الان باید داری می‌آوردیم و نویسنده را به دار می‌کشیدیم. اما در مورد تذکرات چهارگانه‌ی شما: ۱. احتمالا شما هم می‌دانید که عبارت «راه حل نهایی» عبارتی است که برای گریز از تبعات حقوقی همین کشتار وضع شده بوده و در دادگاه قابل استناد نبوده. ۲. ملاقات مورد ادعای شما در ۳۰ آبان را هم که بپذیریم نامه‌ی گورینگ مشتمل بر عبارت فاینال سولوشن در مرداد نوشته شده است. ۳. احتمال؟ وقتی شواهد واضح در دست است تاریخ را با احتمال نمی‌نویسند. ۴. چرا آدرس چپکی؟ تفکر داعشی نتانیاهو یا تفکر نتانیاهویی داعش؟ کدام قدمت بیشتری دارند؟
    • بی نام US ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
      4 5
      خوشا به حال «کورش عزیز» با دوستدارانی از این دست. : ۱. بله. اسم دولت «رایش سوم» بود. بوروکراسی حتی در آلمان هیتلری قوی بوده و قانون به چرتی‌ای که ما تخیل می‌کنیم نبوده. ۲. بحث تقدم داعش و نتانیاهو بود شما پریدید به تصلیب؟ قابیل برای نامیدن این منش یا به قول شما تفکر خوب هست؟ تو شرایط امروزی من ترجیحم این است که نشان بدهیم این تفکر از ۱۹۴۸ این اطراف بوده نه مثلا از دو هزار و چند. ایرادی که نمی‌بینید؟
    • امير A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      4 1
      ١ يك انتقاد ساده ،اينهمه برآشفتگي دارد؟ ٢ توجه به زمان و شرايط را از اين بابت نوشتم كه به "گريز از تبعات حقوقي" اشاره فرموده بوديد. حكومتي كه داعيه تسلط بر دنيا را دارد، چندان نگران تبعات حقوقي اقداماتش نيست. ٣ اين تفكر، بر مبناي من حق ام و هركس با من نيست بر من است شكل گرفته، كمي شبيه به دفاعيات شما. ٢ بحث، تقدم و تاخر نتانياهو و داعش نبود، لطفا يك مروري بفرماييد. ٤ ترجيح من و شما، تاريخ را تغيير نمي دهد.
    • بی نام US ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      1 5
      گپ زدیم. اگر شما از گپ زدن تشخیص برآشفتگی می‌کنید، کاری از دیگران ساخته نیست. می‌توانید به جای «کورش عزیز» بنده را اعدام کنید. برای شما و هر کس که مثل شما با فکر چیز می‌نویسد آرزوی سعادت دارم. برای خودم آرزوی گویایی و فکر. که حرف ساده‌ام صرف اختلاف نظر با شما تعبیر برآشفتگی پیدا نکند. :
    • امیر A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
      7 0
      به امید دنیایی که "آرزوی مرگ دیگران و برپا کردن دار برای مخالف" در آن جایی نداشته باشد. کوروش عزیز، از شما هم بابت انتقادی که کردم عذرخواهی می کنم. برداشتم از نوشته تان این بود که برای تحقیر مخالف، تاریخ را تفسیر به رای کرده و از مستندات بجا مانده، عمداً یا سهواً چشم پوشی فرموده اید.
  • بی نام A1 ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 1
    هلو کاست اصلا دروغه