صبح امروز تخریب باغ رستوران های چمن در مهرشهر کرج صورت گرفت

خبرنگار ما صبح امروز به محل اجرای طرح تخریب باغ رستوران های خیابان چمن در مهرشهر رفت تا از نزدیک شاهد تخریب این اماکن غیرمجاز بوده و گزارش و عکس های اختصاصی خود را ازاین محل در اختیار کاربران خبرآنلاین قرار دهد.

خبرگزاری خبرآنلاین - البرز: صبح امروز در طرحی ضربتی و با صدور رأی دادستان عمومی و انقلاب کرج، منطقه چمن مهرشهر یکی از کانون های تفرجگاهی غیرمجاز در طول این سالها پا گرفته بود، مورد تخریب قرار گرفت. برخورد بدون اغماض با متخلفان دست اندرکار در ساخت و سازهای غیر مجاز، اصلی ترین هدف در اجرای این طرح ضربتی بود.
منطقه چمن مهرشهر که به سهرابیه معروف است ، محله‌ای در جنوب غربی مهرشهر (شمال زندان قزلحصار)، ضلع شرقی جاده قزلحصار قرار دارد که در سالیان نه چندان دور برخوردار از زمینهای کشاورزی بود. به گفته کشاورزان قدیمی مهرشهر این منطقه پیش تر باتلاق بوده و آبهای زیرزمینی این منطقه به صورت جاری در سطح زمین باعث رویش چمن در این منطقه شده بوده است. در سالیان گذشته به این محدوده، منطقه چمن نیز می‌گفته‌اند.
اولین کسی که در این منطقه اقدام به ساخت بنا و سکونت نموده‌است شخصی به نام سهراب محتشمی است و به همین خاطر این محله را سهرابیه نامیده‌اند. تا سال ۱۳۶۰ تعداد اندکی خانه مسکونی و تعدادی مرغداری و دامداری در این منطقه وجود داشت ولی از سال ۶۰ تا کنون این منطقه با رشد جمعیتی روبرو گردید به گونه‌ای که اکنون یکی از شهرکهای منطقه مهرشهر با حدود ۳۵۰۰۰ نفر جمعیت ساکن محسوب می‌گردد.
منطقه چمن مهرشهر در طول این سالها به جهت آب و هوای خوب و زمین های مستعد مورد توجه زمین خواران قرار می گیرد و نام آن در لیست مناطق مستعد ساخت و ساز غیرمجاز در کلانشهر کرج است.
روند ساخت و سازها در منطقه چمن در حالی طی سالیان اخیر با چراغ خاموش زمین خواران پیش می رفت که صبح امروز دادستان کرج را بر آن داشت تا در راستای اظهارات خود در آخرین نشست خبری با رسانه ها، مبنی بر برخورد بدون اغماض با متخلفان ساخت و ساز برخورد خواهد کرد.
این طرح ضربتی از هشت صبح امروز دوشنبه با حکم دادستانی آغاز شده و طی آن تمامی رستوران ها و مراکز خدمات غیرمجاز این منطقه شهری تخریب شد.
طبق نقشه طرح تفضیلی، منطقه چمن جزو مناطق خارج از بافت فرسوده و در محدوده شهرداری منطقه 9 قرار دارد. اعمال قانون بدون هیچ اغماض؛ مختلفان و متخطیان انداختن، امری پسندیده محسوب می شود و سئوالاتی را بر اذهان متصور می سازد.
سئوال کلیدی که در این بین مطرح می شود آن است که مراکز خدماتی منطقه چمن در طول این سالها چگونه از خدمات دولتی و انشعابات برخوردار شده اند و مجریان قانون چرا از بدو امر امکان توسعه این مراکز را در داخل بافت های شهری می دهند؟
این درحالی است که با نظارت های بیشتر، شهرداری ها می توانستند از وجود این مراکز به منظور درآمدهای پایدار شهری و توسعه مناطق که مورد تأکید وزیر کشور نیز هست و اجرای آن را در کلانشهرهای بزرگی همچون کرج نقشه راه قرار داده است، استفاده کنند.
اکنون باید دید در محکمه مجازات قانون گریزانی که از دیوار ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه چمن مهرشهر بالا رفته اند، شهرداری است یا متمولانی که زمین های تقسیم شده این منطقه را با انشعابات و ... خریداری کرده اند.!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    6 3
    با سابقه و شناختی که از روند ساخت و ساز در کرج دارم این کلان شهر محیط مناسبی برای متخلفین حرفه ای ساخت و ساز میباشد. وجود ساختمانهای بدون سند و قولنامه ای که همه آنها از کلیه خدمات شهری استفاده میکنند و سود کلانی که این شیوه ساخت و ساز از یک طرف نصیب سازندگان و از طرف دیگر نصیب متولیان کنترل و جلوگیری از این تخلفات به دلیل همکاری و اغماض در انجام وظیفه میکند لکه ننگی بر چهره مسئولین کرج و حتی وزارت کشور است . بهتر است با الفاظ و اخبار بازی نکنیم واقعیت بسیار کوتاه، ساده و شفاف است ...