ایلنا نوشت:

همزمان با برگزاری نمایشگاه عکس «معرفی تاریخ و طبیعت سیستان» در دانشگاه صنایع هوایی کشوری فرودگاه مهرآباد تهران اعلام شد که ۲هزار محوطه تاریخی سیستان نیازبه معرفی دارد.

حسن خسروی مدیر اجرایی نمایشگاه عکس سیستان با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه فرهنگی ۳۴ عکس ازمحوطه‌های تاریخی، بنا‌ها، سنتهای کهن دیار سیستان و تصاویری ازنقاط طبیعی این خطه از ایران به نمایش درآمده است.

به گفته وی محمود شیخ ویسی، ابراهیم می‌رمالک و سجاد پیشدادی ازهنرمندان عکاس حاضر در این رخداد فرهنگی و هنری بودند.

عضو هیأت علمی دانشکده مرمت آثار تاریخی دانشگاه زابل خاطر نشان ساخت که نمایشگاه‌های عکس در دنیا وسیله خوبی برای انتقال پیام‌ها هستند.

مدیر اجرایی نمایشگاه عکس سیستان گفت: محوطه‌های تاریخی نظیر محوطه پیش از تاریخ شهر سوخته سیستان، بناهای هخامنشی خشتی دهانه غلامان، بناهای تاریخی کوه خواجه، شهر متروکه دوره صفوی حوض دار و حدود ۲هزار محوطه تاریخی دیگر در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که نیازمند معرفی و انتقال پیام است.

مسعود صباغ نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: مدیریت دانشگاه زابل درتلاش خود برای حضور موثر علمی و فرهنگی در منطقه، به عنوان نمایشگاه جنبی در اولین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین در علوم زیستی و کشاورزی حامی برگزاری نمایشگاه عکس تاریخ و طبیعت سیستان است.

وی افزود: درصورت تمایل موسسات دولتی و غیر دولتی فعال در زمینه‌های میراث فرهنگی و گردشگری می‌توانیم این نمایشگاه را در تهران و شهرهای مختلف ایران به منظور معرفی آثار تاریخی و طبیعی سیستان و بلوچستان برگزار کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =