مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، آیین های ویژه ای که در استان برای پاسداشت سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر در نظر گرفته شده است را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، مرادعلی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تبریک سالروز میلاد مسعود حضرت امام حسین (ع) و نیز روز پاسدار اظهار کرد: در 13 اردیبهشت امسال ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد به ریاست استاندار کرمانشاه و با هفت کمیته در بخش های مختلف تشکیل شد.

وی افزود: برای برگزاری شایسته آیین های ویژه سالروز فتح خرمشهر کمیته های فرهنگی و جنگ نرم با تصدی گری سپاه نبی اکرم (ص)، ایثارگران با تصدی گری بنیاد شهید، اقشار مردمی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، ورزشی به تصدی گری اداره ورزش و جوانان، روستایی و عشایری توسط جهاد کشاورزی، بانوان به سرپرستی مشاور امور بانوان استانداری و کمیته خبر و اطلاع رسانی به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که هر کدام برنامه های خاصی برای اجرا در دستور کار دارند.

محمدی همچنین از تشکیل این کمیته ها در شهرستان های استان به ریاست فرمانداران خبر داد و گفت: از سوی شهرستان ها، برنامه های سالروز حماسه خرمشهر به دبیرخانه این ستاد که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قرار دارد اعلام شده است.

وی عمده برنامه هایی که قرار است در فاصله روزهای 31 اردیبهشت تا چهارم خرداد در استان اجرا شود را زیارت مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان عملیات آزادسازی خرمشهر، سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس در پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری نشست نهضت روشنگری، آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کرمانشاه، برگزاری جشن سالروز آزادی خرمشهر با حضور کارگران و کارفرمایان در شهرک فرامان، برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری، نمایشگاه عکس و خاطره نویسی، پیاده روی همگانی و انجام تبلیغات محیطی عنوان کرد.

محمدی گفت: در این ایام از کتاب ویژه دفاع مقدس رونمایی می شود و افزون بر300 برنامه نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه همچنین از تکمیل یادمان شهدا در دبستان شهدای محله رشیدی کرمانشاه تا 45 روز آینده خبر داد.

محمدی افزود: یادمان شهدای مطلع الفجر در دست اجراست و یادمان شهدای کرندغرب هم در دست طراحی است و بزودی عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل نخستین نشست هیات امنای باغ موزه کرمانشاه به ریاست استاندار و صدور احکام برای افراد و نهادهای مرتبط خبر داد و گفت: این باغ موزه قرار است در ورودی شهر کرمانشاه و مقابل هوانیروز در مساحت 15 هکتاری احداث شود.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =